Erika - Cold Winter Night

Cold Winter Night

Genrer:Rock, Hard rock
Spilletid:48:29
Antal numre:14

Mon ikke det er en god idé at råbe vagt i gevær, når en biografi gør mere ud af at fortælle om privatlivet fremfor musikken?. Nå, men svenske Erika er en blond dulle, der i sin tid var kæreste (ja, endda gift) med Yngwie Malmsteen og var udråbt til Sveriges ukronede rockdronning tilbage i starten af halvfemserne. Yngwie Malmsteen står desuden krediteret for at medvirke på nummeret "Emergancy" (eller nr. 9 for at være helt præcis), men jeg kan overhovedet ikke høre hans nærvær. Hallo mand, hvornår fanden har man hørt Malmsteen medvirke på et nummer, UDEN at kunne høre ham. Men okay, vi snakker jo en genudgivelse af et album der udkom tilbage i 1990, og måske tøsen har forlangt at få fjernet sin eks. fra de oprindelige masterbånd, haha.

"Cold Winter Night" er en tidstypisk slutfirser/starthalvfemser hardpopbasker, der får navne som Vixen og Heart til at poppe frem. Skiven er proppet med de sædvanlige klichéer og klistrede omkvæd fra netop denne periode, hvilket "Heavenly", "Cold Winter Night", "Together We're Lost" fint beviser, mens Erika snurrer rundt i anlægget. Men hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg hellere have hende til at snurre rundt andre steder – på lagenet foreksempel. Denne udgivelse gør intet for mig i dag, andet end at selve stilen var én der kørte meget rundt oppe i ungdomsklubben i sin tid, og dermed giver associationer til sit kiksede hår og de første forelskelser. Skiven kan med andre ord blot bruges som sjov flashback til en tid der var mere pinlig end noget andet. Som en lille 'sjov' bonus får man singlehittet "Together We're Lost" i hele 3 (tre!) forskellige versioner – waaaaauw!