Enforcer - From Beyond

From Beyond

Genrer:Speed metal, NWoBHM
Spilletid:42.41

Frontalangreb fra hinsidan …

Indrømmelse: jeg elsker Enforcer, og har fulgt dem lige siden deres demodage i 2005. De har gennem hele deres karriere været eksponent for super fed, fængende og energi pumpet Speed Metal blandet godt og grundigt med NWOBHM , og denne nye skive er bestemt ingen undtagelse, faktisk syntes jeg de har bygget på, og udvidet deres repertoire.

… And so it begins ….

Fra ordet GO, emmer denne skive at uforfalsket energi, og et fantastisk øre for at skrive fængende og holdbare numre. Der startes med en energi bombe af format, nummeret Destroyer lyder henad det helt gamle Helloween, æltet med tidlig Iron Maiden, og så bliver det i mine ører næsten ikke bedre. Derfra køres der bare på med den ene ørehænger efter den anden, hvor der duelleres på guitarerne, riffes så Satan smiler og så har Olof Wikstrand en fantastisk vokal, som bare passer perfekt til Enforcers stil. Han er helt oppe i det glassplintrende register, men magter også at gå i en meget mere dyster og stemningsfuld retning, hvilket titelnummeret from Beyond er et fantastisk eksempel på … dette nummer er uden tvivl det mest dystre og atmosfæriske Enforcer har lavet endnu, og viser også at bandet formår at udvikle sig indenfor deres stil … det giver virkelig kriblekrableskind, når Olof med stor patos synger omkvædet. I dette nummer høres en stor påvirkning fra vores egne helte i Mercyful Fate, stadig bærer guitarerne nummeret frem, og skaber en helt fantastisk og kold fornemmelse.

Enforcer opfinder ikke den dybe tallerken med dette deres fjerde fuld længde album, men de har lavet deres stærkeste siden deres debut Into the night , og det siger ikke så lidt, alt den stund at de to mellemliggende er fremragende, men lige på det nye her er det som om de rammer midt i guldåren af fed sangskrivning og motivation, og det gør at man kan høre hele skiven igen og igen, uden at blive den mindste smule træt af den.

"From Beyond" er snublende nær ved at vride det første 10 tal ud af denne anmelder, men har på fornemmelsen at de stadig ikke har toppet 100 % og tænk hvis denne fornemmelse holder ?!?

Som bonus info kan jeg nævne, at Enforcer også er et fremragende liveband, så skulle de spille op til bal et sted i nærheden af dig, vil jeg på det kraftigste anbefale at man møder op og får sig en lektion i hvordan Speed/Heavy metal skal spilles anno 2015!

1. Destroyer
  2. Undying Evil
  3. From Beyond