Dream Theater - A Dramatic Turn of Events

A Dramatic Turn of Events

/ Warner Music Group · Udkom

Genre:Prog metal

Officiel vurdering: 1/10

Brugervurdering: 5,7/10 baseret på 3 stemmer.

Der har været turbulent for Dream Theater, de sidste par år. Deres trommeslager Mike Portnoy forlod bandet, til fordel for Avenged Sevenfold. Han ville dog gerne tilbage igen, men det ville Dream Theaters advokat ikke være med til. For mit vedkommende har Dream Theater siden "Octovarium" dalet længere ned af den samme kedelige rotation af samme riffs, soloer og i det hele taget uinspirerende musik. For mig var grænsen ved Systematic Chaos, hvor jeg virkelig mistede interessen. Så albummet før dette aner jeg intet om. Men deres nye udspil "A dramatic turn of events" er for mig helt hen i vejret. Jeg er ikke engang positiv over noget på denne plade. Jeg vil strække den så langt at og sige at Portnoy virkelig har vundet, for hvem i hulen ville gide stå model til dette? Jeg vil fra nu af kalde bandet for Disney Theater, for det er da virkelig en tegning i vuggestuen der er blevet smidt på gaden. John Petrucci spiller jo eminent guitar, og hatten af for det, men det nytter bare ikke noget når musikken er elendig. Der er ingen nerve, ingen åbenbaring, intet nyt, kun de hurtige soloer, som man har hørt på de ni andre plader.

James LaBrie, John Myung og John Petrucci og deres nye trommeslager Mike Mangini, har da for alvor skudt skuden i sænk. "A dramatic turn of events" er en fin titel og det giver virkelig mening da bandet er blevet radikalt ringer og "øv øv" for det, men sådan går det jo åbenbart. Men kæden springer for alvor til sidst, hvor Labrie bryder ud i skønheds sang som George Michael og ikke engang særlig godt. Det er et rædselsfuldt nummer. "Far From heaven" hedder det, hvis nogen skulle være interesseret? "Breaking all Illusions" er næste klat på stammen og igen "nej nej nej".

Alt i alt er det virkelig en forfærdelig omgang musik kongerne har lavet! Håber da det går op for dem at de laver noget juks. Nogen gange blænder genialiteten for kunsten, og det kan man da roligt sige at det er sket her, for de spiller virkelig godt, men der er ikke et eneste godt nummer, herpå! Men held og lykke til Portnoy, lad os håbe at en Dream Theater gut kan lave noget ordenligt.