Construcdead - Endless Echo

Endless Echo

/ VME · Udkom

Genre:Melodisk Death Metal
Spilletid:44.21
Antal numre:13

Svenske Construcdead spiller melo-døds-trash bedre end nogen anden jeg længe har hørt. Så enkelt kan det faktisk siges. Man fatter jo ikke at de kan blive ved de svenskere. Endless Echo er, så vidt jeg er informeret, 3. udspil fra nabodrengene. Indspillet helt tilbage i 2007?, udkommet i august ’09. Fra allerførste track "Sedated Morning", føler man sig helt og aldeles i trygge hænder. Produktionen er SUPER! Man kan høre hver enkelt lille detalje (og dem er der mange af!). Allerede her er jeg begejstret. Og må jeg fremhæve manden bag gryderne; Chris Barkensjø. Hold da kæft mand….Han er grum!! De 12 tracks er bare no nonsense ultrametal. Rå vokal, tight guitararbejde. Ja jeg er väldig nøjd. Jeg er personligt ikke fan af svensk melo-død-poppede omkvæd, og dem er der heldigvis kun et par enkelte af på denne skive, og det sluger man så gerne fordi resten bare er tæskefedt. Det er ikke musik man slapper af til, der er ingen stille numre, og det er måske det eneste man kan kritisere, at albummet som helhed kan blive anstrengende hvis ikke man er i humør til det, men det må man så bare se at blive! Jeg kommer personligt ca. 5 min. hurtigere på arbejde på cykel, de morgener her hvor jeg har lyttet på "Endless Echo". Titelnummeret er, apropos, også enormt fedt! Køøøøb den!