Cancer Bats spiller koncert i Pumpehuset, København V .
Cancer Bats - Bears, Mayors, Scraps and Bones

Bears, Mayors, Scraps and Bones

/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Hardcore, Sludge metal
Antal numre:14

Cancer Bats er et canadisk hardcore/punk band, der har givet den gas siden 2004. De 4 gutter er nu på banen med deres 3. album, "Bears, Mayors, Scraps & Bones", der fra første sekund er en eksploderende bombe fyldt med energi og aggressivitet. Skiven består af 14 forholdsvis korte numre, hvor de kører "lige på og hårdt". Jo, der er en drive og energi, så jeg nærmest er ved at blive blæst bagover, da Cancer Bats sætter i gang for fuld skru med nummeret "Sleep This Way" og jeg er max begejstret for dét jeg hører – I hvert fald en del minutter frem. Men efter et par numre forsvinder begejstringen, og det virker som om musikken bare kører i samme rille, og det hele er en anelse for ensformigt og flyder sammen, øv! Det er lidt svært, for det er ikke just én af de genrer jeg gør mig allermest i, og jeg ved godt at det ikke er her der skal trylles en masse med de musiske udfoldelser, men alligevel synes jeg, at der mangler en "skovtur" her og dér for at jeg kan bevare fokus og forblive begejstret. Indimellem kommer der et touch i stil med Henry Rollins, som på nummeret "Dead Wrong" eller "Scared To Death", og det fanger min opmærksomhed ganske kort – Men så er det vist også dét. Det sidste nummer på "Bears, Mayors…" er et cover af Beastie Boys nummeret "Sabotage", der lige får én til at vågne op – YES, en klassiker! … Og den stil Cancer Bats kører, passer perfekt til dette nummer, så absolut et skarpt lys for enden af tunnellen!

Jeg er overbevist om, at Cancer Bats går rent ind, når de fyrer den af live, og albummet er da sikkert også fedt nok når det kører som underholdning til en kasse bajere eller som baggrundsstøj, men det er ikke et album jeg smider på for at "nyde" det fra ende til anden!