Raunchy, Nembience og Mudslide

The Rock, København K

Ethvert besøg på The Rock, en aften hvor der er et stort navn på plakaten, indledes med en urimelig lang ventetid i køen ude på Skindergade. Denne aften er ingen undtagelse og selvom vi ankom da de åbnede dørene, var vi først inde 45 minutter senere, og vi missede dermed aftenens første opvarmningsband, Mudslide. Det er mig en gåde at The Rock ikke kan finde ud af at åbne dørene bare en halv time før. Det er gang på gang at man misser opvarmningen. Andet opvarmningsband var Nembience, og det var ikke lige min kop te, så dem springer vi let og elegant over.

Da Raunchy går på står det hurtigt klart at mikrofonlyden er alt for høj, både på forsanger Kasper Thomsen og på stand-in’en for den normale keyboardspiller, Jeppe Christensen, der ikke kunne være med til koncerten. Dette bliver desværre ikke rettet i løbet af koncerten, og efterlod ringende ører hver gang de melodiske partier blev sunget. Udover denne lille skønhedsfejl, var der ikke en finger at sætte på koncerten, der blev udført med stor spilleglæde foran et begejstret Københavnsk publikum. Lydmanden kommer med jokes i monitorene, og alle virker rigtig glade for at være her, og på nummeret Watch Out, det store hit fra 2004 albummet Confusion Bay, deler den nuværende sanger scenen med Raunchys tidligere sanger, Lars Vognstrup, og de synger hele sangen sammen. Bagefter spørger Kasper Thomsen hvor mange der skal til London for at se The King Of Pop? Ingen i publikum svarede og man kunne således tro at der ikke var en enste popdreng i salen. Men det blev på det kraftigste modbevist da Rauchny spillede Rockwell covernummeret "Somebody’s Watching Me" Hele salen kogte over og samtlige indre popdrenge blev lukket ud af skabet under den store fællessang. Det blev i det hele taget en rigtig festlig aften på the Rock og Raunchy får 9 ud af 10 kranier. Det manglende kranie er for den for høje mikrofonlyd.

Setliste:

1. Intro
  2. Remembrance