Machine Head

Machine Head

Train, Aarhus C

Officiel vurdering: 10/10

MACHINE F*UCKING HEAD!

Bare tirsdag? En normal tirsdag? Måske var det det for nogen, men for metal fans i Århus og andre metal fans rundt om i landet betød det, at det kæmpe groove/thrash monster, også kendt som Machine Head endelig var vendt tilbage til landet. Jeg fik set folk i alle aldre, og selv folk fra Grækenland var kommet til koncerten. Der var lidt spekulation, fordi koncerten skulle foregå på Train i Århus, som har et rygte for at have dårlig akustik, men den diskussion skal stoppe her og nu. Jeg har været kæmpe fan af Machine Head i mange år, men havde aldrig set dem før, så jeg glædede mig som et lille barn til at komme ind og se dem.

På grund af ordrer fra bandets mangement, så blev der ikke taget nogle billeder af koncerten.

Impalers

Impalers stod for opvarmningen i aften. Selvom det var Machine Heads aften, var der alligevel nogle i publikum med Impalers trøjer på. Bandet gik på scenen med et smil på læben, bajere i hånden og helt klar til at levere noget Thrash af den gamle skole. Jeg har aldrig hørt Impalers før, men har hørt mange gode ting om dem. Jeg synes, at de leverede en okay koncert. De viste meget spilleglæde. Jeg synes at de gjorde det okay, men vokalen druknede lidt i mixen og det var lidt besværligt, at jeg ikke kunne høre den. Der blev spillet et nyt nummer fra deres kommende plade, som burde udkomme i år. Desværre var lyden for dårlig til rigtigt at nyde det. Jeg synes, at Impalers gjorde det okay, men lyden var ikke helt optimalt.

6/10

Machine Head

Lyset blev dæmpet og publikum skreg, som om en eller havde fyret pistolskud af inde på Train. Bandet gik på scenen til introen af "Imperium". Allerede fra start af valgte de at give den fuld skrald på, og menneskemængden på Train eksploderede. Numre som "Beautiful Mourning", "Unto The Locust" og "The Blood The Sweat The Tears" blev spillet i topform af et band, som virkelig nyder samt elsker det, de laver. Robb Flynn virkede til at være i et virkelig godt humør. Han snakkede en del i mellem sangene, om bandets historie, musikken og publikummet, der var mødt talrigt op. Bandet spillede helt utroligt tight, og med den virkelig gode lyd, der var igennem hele koncerten, ud over at bassen måske var en lille smule for lav, var det en imponerende koncert. Meget af min fokus var rettet imod lead guitarist Phil Demmel, som virkelig kommunikerede med publikummet meget igennem showet. Numre som "Bite The Bullet", "Darkness Within" og "Old", gav virkelig også publikummet massere at danse til. Mit personlige højdepunkt var åbneren fra More Things Change... nemlig nummeret "Ten Ton Hammer". Det var alt for fedt. Det nummer betyder en del for mig, da jeg har ventet i syv år på at se Machine Head, siden jeg hørte nummeret første gang. Nu havde jeg endelig fået chancen for at se dem. Bandet spillede hurtigt og sikkert. Selvom der var virkelig varmt på Train, så holdte det ikke forsanger, Robb Flynn, fra at opfordre folk til lave circle pits hele tiden. De er virkelig også mestrene til at lave de største moshpits. Bandet spillede blandet fra både nyere og ældre materiale. Vi fik en lille smagsprøve fra den kommende plade Bloodstones And Diamonds med nummeret "Killers And Kings". Imod slutningen af koncerten røg der lige en hyldest afsted til Dimebag Darrel og bandet spillede klassikeren "Aesthetics Of Hate" mens hele stedet eksploderede. Der var budt på fællessang igennem hele aftenen, og da bandet sagde, at "Halo" var det sidste nummer på aftenen, endte hele train i ren headbanging fest og fællessang. Jeg sang med, med al den energi jeg havde tilbage i kroppen og bandet takkede af for i aften.

10/10

Av min krop

Det kunne i den grad mærkes i dag, at jeg var inde og se Machine Head i forgårs. Syv års ventetid var uden tvivl det værd. Det var måske årets koncert, og den bliver svær at overgå. Alle de gode numre blev spillet, og der var ikke et nummer, som jeg føler blev glemt. Der var virkelig god lyd i aften, og bandet udviste meget spilleglæde og deres positive energi smittede alle vi andre i publikum og vi forlod alle Train med et smil på læben, og gennemblødt tøj. Machine Head kom snart tilbage til Århus!