V/A - Sons Of Satan (Dimmu Borgir / Old Man's Child)

Sons Of Satan (Dimmu Borgir / Old Man's Child)

Genrer:Rock, Hardcore
Spilletid:45:10

Denne CD består af de to EP’er "Devils Path" og "In The Shades Of Life", som tidligere har været ude sammen. Dette kan næsten betegnes som en genudgivelse af en genudgivelse, så har man allerede denne CD fra sidste rerelease, kan man roligt lade pungen blive i lommen. For jer der ikke har nogen af dem kan det fortælles at der på denne sølvskive er den udmærkede Dimmu Borgir MCD, som udkom i 1996 og kan ses som et link mellem "Stormblåst" og "Enthrone Darkness Triumphant" faserne. De to egne numre, "Master Of Disharmony" og "Devils Path", viser den mere aggressive side af bandet, selvom bandet allerede her arbejder med de mere melodiske og gammeldaws Heavy Metal elementer som jo blev bandets opskrift på succes dengang. Førstnævnte er desuden en anden version end den der er kendt fra "E.D.T."; EP versionen er længere og har desuden en lille atmosfærisk intro. Resten af Dimmu delen består af to versioner af Celtic Frost klassikeren "Nocturnal Fear", begge versioner er faktisk identiske, bortset fra vokalen som fås i Dimmu style og en i Tom Warrior stilen. Jeg kunne nu sagtens nøjes med én af dem, men det er da en skæg idé. Anden sektion af skiven udgøres af Old Man's Child og deres "In The Shades Of Life", som blev optaget i 1994 i bandets tidlige dage. Materialet er mere rå end det senere, men man arbejder meget med de melodiske guitarmelodier som stadig udgør bandets stil. Desuden har man en del akustiske guitarer, som gør at bandet lyder meget anderledes end de fleste Black Metal bands fra denne æra. Ikke at bandet genopfinder den dybe tallerken på denne EP, men for bandets fans der endnu ikke har denne lille godbid i deres samling, er den dog pengene værd.