Toxic Holocaust - From the Ashes of Nuclear Destruction

From the Ashes of Nuclear Destruction

Genrer:Thrash metal, Black metal
Antal numre:22

Fra jord er vi kommet...

Toxic Holocaust er normalt et band jeg hader at elske. Denne amerikanske trio har siden 1999 spillet necro-thrash, hvilket de til stadighed gør i 2013. Det er et af de bands, der baserer deres lyd 100% på fordums idoler, og hvis ambition dermed blot bliver en reproduktion af tidligere tiders stildefinerende mestre. Lyden, Toxic Holocaust går efter at ramme, placerer sig inden for en tidlig Slayer, Bathory, Sarcofago, tidlig Sodom ramme. På denne opsamling, From the Ashes of Nuclear Destruction, udgiver bandet en blandet bolsjepose (of Nuclear Destruction) af singler, demoer og ikke-udgivet materiale. Der er dermed grundlag for, at såvel fans af ældre dato som nytilkommende kan finde noget interessant her.

Nu har jeg personligt fulgt bandet i en periode, og hvis der er noget, man kan karakterisere deres lydbillede som, er det statisk (hvilket er yderst intentionelt). På den tekniske side er der sågar ikke sket en daddel siden 1999. Den mest markante udvikling, bandet har haft, er på den produktionsmæssige side, der efter ankomsten til Relapse Records har fået en mere moderne og ren klang. Vanligvis udgiver bands ofte genudgivelser med henblik på at genindspille noget materiale af ældre dato med bedre produktionsmuligheder. Nogle ville nok mene, at det ville være et optimalt valg for Toxic Holocaust. Hvis man tror, det er hvad, der venter, på From the Ashes of Nuclear Destruction, må man tro om igen. Det, der rejser sig fra asken, er ikke en føniks, men snarere et vandrende kadaver. Med det menes der, at vi i stedet for at få en renere lyd på specielt de seneste udgivelser får demo-versioner; nogle der endda ikke er udgivet før! Necro-to-the-bone, anti-sellout, attitude og respekt til Toxic Holocaust! Hvis man er til necro-trash ala. ovenstående sammenlignelser, er det her guf. Hvis man mere er til poleret thrash, skal man holde sig langt væk. Personligt giver den her udgivelse mening, set i lyset af den frække afvigelse på kreativ udvikling. Jeg regner med, at Toxic Holocaust spiller necro-thrash, som de gjorde de i 1999 mange år endnu. Trackliste: Intro Metal Attack Deathmaster Created to Kill Arise from the Cemetery Ready to Fight Thrashing Death Send them to Hell Army of One Never Stop the Massacre Reaper's Grave Death Camp Death Brings Death In the Name of Science Nuke the Cross Suicide Eye 666 Bitch Her følger nummeret "In the Name of Science"