Temporize - Temporize

Temporize

Genre:Rock
Antal numre:4

Melodisk amerikanerrock fra Aarhus

Et frisk pust

Endnu en gang tager vi et smut til Aarhus; denne gang for at hilse på de fem knægte i Temporize. Bandet er en spritny konstellation, spiller sød rock og er nu – efter seks måneders hårdt arbejde – klar med debut-ep’en Temporize.

Den pæne dreng i klassen

Med Temporize får vi en gang melodisk hard rock – helt klart i den pæne og storladne ende af skalaen. På sin vis minder de jyske drenge om amerikanske Alter Bridge, men lighederne til danske We the Moon er også mærkbare.

Det er tydeligt, at drengene sigter efter en stor og amerikaniseret lyd. Dertil hører naturligvis en solid produktion, og den leverer bandet da også uden problemer. De fløjlsbløde toner blander sig upåklageligt med de sprøde guitarriffs og den flotte vokal. Den høje kvalitet på produktionsfronten kommer næppe som nogen overraskelse; der er nemlig store kræfter bag den lille ep. Matt Dougherty (Tremonti, Disturbed m.fl.) har taget sig af mixing, og den kære Jacob Hansen har stået for mastering. Ep’en har en rigtig fornuftig lyd, men bandet skal dog passe på, at det hele ikke bliver for pænt og ufarligt. I må gerne vise lidt tænder, drenge!

Temporize indeholder fire numre og skydes i gang med ”Black Swan” – en blød og opløftende rocksang med et catchy omkvæd, man hurtigt lærer at synge med på. Det er en solid start, om end lyrikken er en kende triviel og til tider cheesy. En anelse hårdere bliver det på ”Falling Down” og ”Rise Again”, hvor vi rammes af saftige guitarriffs og en mere insisterende vokal. Disse to tracks fungerer rigtig godt, men der må gerne komme mere jord under neglene, så at sige! Frontmand Jacob Christensen forsøger at brøle en smule i ”Rise Again”, men rigtig overbevisende bliver det aldrig. Skiven rundes af med ”Oblivion”, der – på trods af en ret klichefyldt sangtekst – sætter et pænt punktum for en habil debut.

Temporize er et blomstrende band, der helt sikkert har håndværket i orden og kan skrive melodier, så det basker! De skal bare passe på, at det ikke bliver for poleret – så kvæles energien!

1. Black Swan
  2. Falling Down