Sick Of It All spiller koncert i Pumpehuset, København V .
Sick Of It All - Based On A True Story

Based On A True Story

/ Century Media · Udkom

Genre:Hardcore
Antal numre:14

Sick Of It All har efterhånden huseret mere end 20 år på hardcore-scenen, og med "Based On True Story" beviser kvartetten at bandet på ingen måde har tænkt sig at skrue ned for blusset. Har man beskæftiget sig det mindste med hardcore-/punk-scenen, er det næsten umuligt ikke at have stiftet bekendtskab med Sick Of It All og man vil derfor også vide at bandet bestemt ikke kaster sig ud i alverdens musikalske eksperimenter, men holder sig til det bandet véd fungerer. Og i tilfældet Sick Of It All er det 2-3 minutters hardcore/punk sange skåret over næsten samme læst, tilsat en sund dosis aggression og Lou Kollers patenterede vrisne vokal.

Selv om variation næppe kan siges at være kodeordet hos Sick Of It All, formår amerikanere trods alt at skabe medrivende sange ved hjælp af faste ingredienser som breakdowns og råbekor, og i forhold til seneste album, "Death To Tyrants" fremstår "Based On A True Story" lidt mere potent og direkte i udtrykket, hvilket til dels kan tilskrives produktionen.

"Based On A True Story" hører således til i den bedre halvdel, når man sammenligner med tidligere albums fra Sick Of It All og det er takket være sange som den hurtige "Bent Outta Shape", de hardcore metalliske "The Divide", "Nobody Rules" og "A Month Of Sundays", der bakkes op af traditionelle New Yorker råbekor, samt de mere punkede "Waiting For The Day" og "Long As She’s Standing".

Originaliteten er ikke i højsædet på "Based On True Story", men Sick Of It All leverer stadig mere end en håndfuld memorable skæringer i klassisk Sick Of It All-stil, og det er derfor den solide sangskrivning, der gør "Based On True Story" et interessant bekendtskab.