Scornage - ReaFEARance

ReaFEARance

Genrer:Thrash metal, Thrash metal

Scornage kommer fra Tyskland, og spiller det de selv karakteriserer som “pure aggressive thrash metal" – hvilket faktisk ikke kunne være en mere passende beskrivelse. De fem tyske gutter har efterhånden fjorten år på bagen, og er nu ude med deres fjerde album, ReaFEARance.

Aggressiviteten er det mest fremtrædende element i Scornages musik. Trommespillet er hurtigt og meget varieret og spiller en central rolle i musikken, ligesom de to guitarister spiller virkelig teknisk avanceret. Guitarsoloerne er virkelig onde og sindssygt imponerende, og generelt er den instrumentale del virkelig helt i top. ReaFEARance er på ingen måder overproduceret, men lyden er helt klar og ingen instrumenter overdøver hinanden. På trods af aggressiviteten i deres musik er der rigtig mange melodiske elementer, til tider grænsende op til melodic death, og det er en virkelig fed genre-blanding.

Forsanger Guido Grawes vokal rangerer mellem guttural, dyb dødsmetal-growl til high pitch, og fx i "Fury" er der også en lille smule ren vokal. Jeg er helt pjattet med hans vokal, fordi den er så smadret og brutal, og varierer så meget som den gør – sidstnævnte er især "Coming Back" et ganske glimrende eksempel på. Lyrikken er også lidt dybere end gennemsnitligt, og omhandler mest emner som vold, samfundskritik og andre mere eller mindre dystre ting.

Scornage er en super vellykket blanding af brutal thrash og melodic death, og ReaFEARance er et absolut anbefalelsesværdigt album. De her fyre, som har udgivet endnu tre rigtig godt modtagne albums, har virkelig potentiale – og som deres pladeselskab, Massacre Records, selv nævner: "… so watch out and beware of the age of scorn!"

Tracklist 1. Six Minutes to Fear 2. At First I Hate 3. Frozen Throne 4. We Bury Our Dead Alive 5. Face the Blade 6. Fury 7. In a Cage 8. Coming Back 9. The Holy Rape 10. Stabbed Again