Savage Annihilation - Cannibalisme, hérésie et autres sauvageries

Cannibalisme, hérésie et autres sauvageries

Genre:Death metal
Spilletid:40.21

Officiel vurdering: 2/10

Brutal fransk dødsmetal når næsten bunden

Det franske band, og nej de er ikke inspireret af eller minder om Gojira (desværre), Savage Annihlation blev dannet i 2002 af medlemmer fra Goregrind bandet Defecal Of Gerbe og black metal bandet Brennkelt. De udgav i 2004 deres første demo Death in Progress eft...erfulgt af dele albummet Disgusting Cranial i 2008 i samarbejde med bandsene Decrepify (US), Visceral (Chile) og Ad Nauseum (FR). De er så her klar med deres helt eget fulde album, med det utroligt lange navn, Cannibalisme, hérésie et autres sauvageries.

I kender typen: dem der kun hører ’true metal’, hvor guitaren kører på det dybeste af det dybeste, hvor vokalen slet ikke er til forstå og trommer er fyldt med overflødige blastbeats. Hvis du kan genkende dig selv i det, så vil du elske Savage Annihilation. Cannibalisme, hérésie et autres sauvageries starter ud med introen ’’Le Commencemen’’, som egentligt bare er nogen fransk snakken og skrigen. Ikke nok med, at introen er for lang, så er den utrolig kedelig at høre på. Sangen’’La marche des exhumés’’ er super tung, ligesom alle sangene på albummet er, men med en hvis fornemmelse af groove, så det ikke bliver for meget typisk-dødsmetal. ’’Dans un ocean de putridité’’ er ikke rigtigt andet end tungt. Blastbeats, hurtig guitar, utydelig vokaler og bassen lægger du ikke mærke til. Inden rigtig sammenhæng, ingen forståelse, det minder egentligt bare om en rodebunke.

Cannibalisme, hérésie et autres sauvageries har intet nyt at byde på, det lyder bare som Cannibal Corpse om igen, dog med en smule mere hastighed. Det ville sikkert være pisse fedt at se Savage Annihilation live, hvis man havde fået en øl eller to, men når man sidder med dem i anlægget så bliver man en anelse træt af det. Det virker alt for kedeligt og ensformigt og så er deres sangtitler ikke bare franske, men også ret lange, at man nok glemmer dem alligevel. Det eneste sådan positive der falder mig ind, er deres soloer, som på sin egen melodiske måde kan lyder smukt. Ellers er det lidt af en bundskraber og Savage Annihilation burde måske prøve at søge mod egne horisonter.

1. Le commencement
  2. Dépeuplez ce monde de vermines
  3. Les catacombes de l'abomination (pt.1)