Satanic Assault Division - Crucifixed

Genre:Black metal
Antal numre:5

Satanic Assault Division sømmer Danmark på korset

Satan er stærk i dette gudsforhadte orkester

Vi kan ikke prale af at huse mange black metal-bands i Danmark i forhold til vores skandinaviske brødre, men Satanic Assault Division viser, at vi skam godt kan være med. De spilder ikke tiden, men går direkte til sagen med deres sataniske dagsorden. Coveret på EP’en er således prydet med en præst, som makabert stikker et kors i halsen på en kordreng. Det er i hvert fald min opfattelse, og det går godt i spænd med sangtitlerne som ”Nun Molester” og Bloodlust” – så er vi ligesom i gang.

Black metal er en utrolig udskældt genre, dels på grund af dens historie, men også på grund af det til tider meget ensformige spor, den meget dominerende vokal og de altoverskyggende blast beats. Det er heldigvis ikke tilfældet på Crucifixed, som har nogle rigtig gode skæringer og et meget veltilpasset og til tider groovy lydbillede. Ja, der sniger sig sågar en guitarsolo ind hist og her. Åbningsnummeret, ”Nun Molester”, starter rigtig godt og traditionelt ud, men får desværre ikke rigtigt overbevist mig. Jeg skal helt hen til tredje nummer på den fem numre lange EP, før jeg virkelig kan mærke Satan. Nummeret er ”Crucifixed” og får i den grad skabt den rigtige stemning og blander bandets egen lyd godt sammen med den traditionelle black metal-lyd. Det, som uden tvivl står stærkest i lydbilledet, er guitarerne, som desværre en gang imellem bliver overdøvet lidt, men ellers harmonerer det hele sådan set godt.

Kors i røven, de kan fyre op i bålet

Jeg har oplevet bandet live en enkelt gang, og de imponerede mig meget. Jeg er ikke på samme måde imponeret over denne EP, men det er uden tvivl et fandens godt stykke med Satan. Det er noget mere spiseligt, end meget black metal kan være, og noget mere true end så mange af de andre bands. Jeg synes uden tvivl, man skal give Crucifixed et lyt og se, hvilket indtryk man selv danner af det, da mørket er forskelligt i os alle. Der er dog ingen tvivl om, at man ikke må snyde sig selv for at se Satanic Assault Division, hvis deres korstog kommer forbi en by nær en, for kors i røven, de kan fyre op i bålet.

1. Nun Molester
  2. Human Bomb
  3. Crucifixed