Retaliatory Measures - Withdrawal Syndromes

Withdrawal Syndromes

Genrer:Death metal, Thrash metal

Retaliatory Measures viser sit værd med god thrash og dødsmetal

Retaliatory Measures er et forholdsvis nyt thrashmetalband, med elementer af dødsmetal, fra Finland. De blev dannet i 2009, og Withrawal Syndromes er derfor deres debutalbum. De har ellers udgivet få demoer. Selvom det er deres debutalbum, så når de et ganske højt niveau

Albummet starter roligt ud, men det bliver hurtigt rigtig aggressivt, med hurtige trommer, tung guitar, og en voldsom growlende vokal. Første nummer minder mest om god gammeldags dødsmetal med alt hvad der hører til. Det kan man ikke ikke om andet nummer, hvor det eneste dødsmetalelement er vokalen. Guitarsoloer skal man lede længe efter. De er mest af alt erstattet af semiatmåsfæriske stykker, som de ikke er så gode til at lave igen. Den første kommer i fjerde nummer, og er ret langsom, simpel, og lever generelt ikke op til deres generellt niveau. Trommerne er til gengæld rigtig godt med. De spiller præcist, på et højt niveau, og godt varieret. Vokalen følger også godt med det rigtig høje niveau. Den er godt varieret, og skærer ikke i ørene. Forsangeren lyder også meget øvet. I femte nummer, som hedder "Soap", er der også lidt arkoustisk, som de dog ikke gør særlig meget brug af, og et ellers godt element falder til jorden.

Alt i alt er niveauet på Withrawal Syndromes meget højt, såecielt når man tænker på hvor nyt bandet er. De har en ganske god forsanger, og en rigtig god trommeslager. Hvad angår instrumenter, mangler de sådan set kun at få guitaristen op på samme niveau. Men nu er instrumenterne jo ikke alt. De spiller thrash metal med elementer af dødsmetal på papiret, men det lyder mest af alt som om de spiller thrash metal og dødsmetal. De er kort sagt rigtig dårlige til at blande det, som de siger de blander. Det er næsten som olie og vand.

1. The Offering
  2. Withdraw
  3. Decompose