Pilgrim - II: Void Worship

II: Void Worship

Genre:Doom metal
Spilletid:44.47

Pilgrim er et forholdsvis nyt band. De blev dannet i 2010, på Rhode Island i New York, og har siden da været rimelig produkive. De har udgivet en demo, to split albums, og nu to albums i fuld længde. Det andet album hedder II: Void Worship, og er bestemt en flot præstation.

Vi starter ud på en rolig intro, og er hurtigt ovre i næste nummer. Vi bliver introduceret for at roligt og flot riff, efterfulgt af en behagelig sangstemme. Nummeret bliver tungere mod slutningen, og det virker rigtig godt. Det placerer lytteren i en meget rolig sindstilstand og skaber en god følelse i kroppen. Andet nummer hedder "The Paladin" og er mere rocket. Det går noget hurtigere, og riffsne er mere intense, dog uden at sænke kvaliteten. Nummeret indeholder ikke meget vokal, men den vokal vi hører er til gengæld behagelig og passer rigtig godt til musikken. Desuden indeholder nummeret også nogle flotte enkeltstående riffs. Nummeret efter hedder "Arcane Sanctum" og er noget mere stille end "The Paladin". Riffsne er rigtig langsomme, dog uden at være uinteressante, og nummeret er endnu bedre til at skabe en mørk behagelig stemning end første nummer. Den mest interessante del ved nummeret er at der ikke er nogen vokal, og at det alligevel fungerer super fint. På resten af albummet er der to sange med vokal. Det er "Void Worship" og "Away From Here". Numrene varierer kraftigt i længde, og selve albummet er forholdsvis kort. Vi møder stort set alle aspekter af doom metal, udført på fornem vis. Albummet sluttes flot og passende af på "Away From Here".

Konklusion

Pilgrim har lavet et flot album. Det har alle aspekter af et godt doom-album og lidt til. Alummet er proppet med flotte riffs og interessante drum fills. Vokalen hører vi ikke meget til, men den del der er viser en forsanger der ved hvad han laver, og så passer vokalen godt til musikken. Det eneste lille problem jeg har med albummet er, at jeg ikke tror det er særlig lyttervenligt for folk, der gerne vil ind i doom genren. De til tider utrolig langsomme passager (og dem er der bestemt ikke få af) kan for det utrænede øre få musikken til at fremstå kedelig, og skræmme dem væk fra den ellers så fede doom der eksisterer. Udover det, er jeg ganske tilfreds med II: Void Worship, og anbefaler den gerne, men mest til fans af doom metal.

The Paladin er albummets hurtigste nummer.

1. Intro
  2. Masters Chamber