Since By Man - Pictures From The Hotel Apocalypse

Pictures From The Hotel Apocalypse

Genrer:Hardcore, Metalcore
Spilletid:39:15

Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle forvente af Since By Man, da jeg satte første nummer på. Det skulle da også vise sig, at jeg skulle få et chok. Første nummer brager ud gennem højtalerne med et mystisk præg af totalt kaos, som åbenbart har skaffet dem en pladekontrakt. Da jeg til sidst har fået nok, går jeg videre til næste nummer i håb om, at det bliver bedre. Det skal imidlertid vise sig, at jeg skal halvvejs ind i andet nummer på skiven før der overhovedet kommer nogen form for kontrol over musikken.

Generelt set er hele pladen domineret af kaos og det kan være meget svært at finde hoved og hale i det meste. Man kan tilmed sidde og blive forbløffet over, at Since By Man selv kan finde ud af, hvad de har gang i. Men indimellem kommer der rent faktisk passager i musikken, hvor man bare tænker: "Hvorfor spiller de ikke noget mere af det i stedet for?!" Nok er musikken hård og nok er der tryk på, men hvis det hele handler om kaos, er det ikke specielt tiltrækkende.

Til gengæld har Since By Man dynamikken med på pladen, bl.a. i numret ’Insider Lines’, der er pladens stille nummer. Der kommer dog også enkelte, mere afdæmpede passager på pladen og de førnævnte gode passager, hvor det rent faktisk er muligt at finde ud af, hvad der sker, er med til at hive pladen op fra bunden.

Hvis Since By Man vælger at droppe deres største indflydelse, som tydeligvis er en eller anden form for uorden og kaos, og i stedet koncentrerer sig om de passager, hvor de har styr på det, er der helt klart en rigtig god fremtid for bandet. Since By Man har potentialet til at lave superb metal med et godt groove – det skete bare ikke denne gang.