Horseback - Half Blood

Half Blood

Genrer:Stoner Rock, Black metal
Antal numre:7

Half Blood er mit første bekendtskab med bandet Horseback. Ikke desto mindre er det et meget interessant bekendtskab. Musikken er nemlig en stor pærevælling af forskellige musikgenrer, som på kryds og tværs bliver flettet ind i hinanden til der dannes et ret unikt musikalsk billede. Musikken består således af mange forskellige heavy og rock – undergenrer såsom drone, doom, black metal, psychedelia, post-rock, noise etc. Det kræver selvfølgelig meget af musikerne, at kunne inkorporere de forskellige undergenrer i musikken uden af det samlede resultat bliver en rodet affære. Det hele lykkes meget godt. Alt fra de mere guitarprægede numre, til de mere drone – psykedeliske numre, hertil kan man så lægge den onde black metal vokal, som giver numrene noget dynamik. Dynamik giver alle de forskellige instrumenter, man har valgt at bruge også, på pladen kan man bl.a. høre: guitar, bas, trommer, nøgler, klaver, klokker, kontaktmikrofoner, field recordings, trommeprogrammering, støj og forskellige signalprocessorer etc. Alle disse elementer giver et flot udtryk på pladen. Dog kan de mere drone – psykedeliske numre godt blive for langtrukne i det, at de ikke er gode nok til at skabe en stræk nok stemning i det lange løb. Alt i alt er det en solid udgivelse, som på trods af at man benytter sig af elementer fra så mange forskellige undergenre ikke bliver for rodet. Så er man fan af eksperimental musik, og ikke har noget imod at musikken kræver noget at lytteren, er der næsten ikke nogen vej udenom her. Trackliste: 1. Mithras 2. Ahriman 3. Inheritance (The Changeling) 4. Arjuna 5. Hallucigenia I: Hermetic Gifts 6. Hallucigenia II: Spiritual Junk 7. Hallucigenia III: The Emerald Tablet Her er albummets måske fedeste nummer "Mithras":