Boothill Regulators - Degradation of the West

Degradation of the West

Officiel vurdering: 2/10

"Hvis der er noget der hedder Metallisk voldtægt er det Boothill Regulators"

Aldrig har jeg kendt mage til elendigt musik, jeg troede jeg havde hørt det værste da Crazy Town kom med deres elendige og pinlige album. Men ikke mindst er Boothill Regulators ikke bare voldtægt men også røver af Volbeat. Deres sange er på en og sammen måde Volbeat med en dødssyg sanger som prøver at lyde som Michael Poulsen. Sagen er at Hr. Poulsen kan synge, på sin egen måde, men her er der voldtægt af noget som man næsten ikke kan sætte ord på. Medmindre de bare er en parodi af dem selv og hele den Amerikanske værdi. Men hele western delen har de dog styr på. Men amerikanere er de og tillykke med det og nåååh ja – deres plade hedder Degradation Of The west.

Men lad os tage det bedste først, for faktisk er introen på deres første sang Violence ret fed. Sang nummer otte "Song Of Dale" er en fin slager. Men så er der sgu heller ikke så meget at puste liv i. Bandet beviser ikke andet end en gentagelse af noget der allerede er lavet og på mange punkter lavet det om til deres eget på en virkelig underlig og ligegyldig måde. Sagen er nok at jeg ikke kan komme over Volbeat -efterligningen og den elendige sanger.

Sangene er virkelig amatør agtige og hører nok bare hjemme i USA. Faktisk er det eneste der fungere, for bandet, er der hvor de spiller western musik. Det er jo ikke ligefrem det man gider høre på, når det er metallen man har for øje. Det er jo en helt anden genre, som jeg ikke beskæftiger mig så meget med. Men metallen heri er rent ud sagt et røveri af Volbeat. Fint hvis er inspireret af et andet band, men ligefrem røver deres musik er tamt og ikke særlig inspirerende.

Her er en lille del af røveriet.

1. Violence
  2. Devil’s Blood