Phantomizer og Impalers

Studenterhuset Slagelse, Slagelse

Jeg gik desværre glip af Scornful, men flk at vide da jeg ankom til Studenterhuset, at de havde været ret fede, så det var jeg da lidt ked af at være gået glip af. Tilgengæld var jeg på plads da næste band skulle på scenen. Impalers fra Haderslev lagde overrsakende ud med at spille den gode gamle Sepultura klassiker "Arise" inden de gik igang med deres egen klassiker "Aggressor" fra deres 2009 demo "Army Of Darkness" og sjældent er jeg blevet SÅ imponeret i Studenterhuset i Slagelse. Impalers spiller fuldfed thrash af den gode gamle kaliber, som jeg selv husker den fra midt-80'erne! Intet slinger i valsen eller noget med trendy nu-metal eller andet wimp - men bare ærlig, velspillet old-school thrash med fede riffs masse af catchy hooklines og tonsvis af power! Disse unge gutter spolede ganske enkelt tiden tilbage til 1986 og leverede et super fedt thrash sæt med masser af overbevisning. Jeg har vel efterhånden nået en alder hvor man ikke bliver så let imponeret, men jeg må sgu sige at Impalers imponerede mig stort, med deres form for thrash, der godt kan lede mine tanker lidt hen mod det gamle tyske band Protector. Lyden var desværre kun nogenlunde, men det rykker ikke ved at Impalers efter min helt personlige mening er et af danmarks absolut fedeste thrashbands. De er måske ikke de mest velspillende, tekniske eller mest velproduceret. Tilgengæld er det ærligt og det skinner tydeligt igennem at bandet brænder for deres genre. Når musikken så kommer direkte fra hjertet, giver det ofte en langt bedre dynamik og nerve, som du ikke kan producerer dig ud af. Hvis Impalers ellers udvikler sig fremover og ikke mindst holder deres stil, er jeg ret sikker på at de godt kan gå hen og blive et af de næste store thrash navne på den europæiske thrashscene!!!

Phantomizer fra Odense havde den utaknemmelige opgave at leverer varen efter Impalers imponerende sæt og jeg må indrømme at de var meget tæt på at gøre det. Men selvom de var fede, syntes jeg Impalers var en lille tand bedre alt i alt. Phantomizer spiller thrash, der får mig til at tænke på bands som Annihilator og Municipal Waste og der var fuld knald på, både på scenen og gulvet foran scenen, hvor der ikke var mødt vildt mange mennesker op, men der var tilgengæld godt med gang i de folk, der var dukket op. Lyden var stadig ikke helt på toppen, men Phantomizer gjorde det ganske godt og rykkede fedt igennem. Alt i alt havde det været en nærmest legendarisk aften på Studenterhuset i Slagelse med noget super fed thrash og der skal absolut ikke herske nogen tvivl om at både Impalers og Phantomizer har fået sig nogle nye fans i Slagelse. Jeg håber ihvertfald at se dem igen en fredag aften med masser at thrash og kolde fadøl!