Witchcraft - Witchcraft

Witchcraft

Genrer:Stoner Rock, Doom metal
Spilletid:41:01

Brugervurdering: 10/10 baseret på 1 stemme.

Der er mange bands der går under retro banneret, men nu er der et som fuldt fortjener denne betegnelse. Disse fire svenskere lyder som om de er blevet teleporteret direkte ind fra halvfjerdserne, og sådan ser de også ud. Bandet hylder bands som Pentagram, Jethro Tull og til dels også Black Sabbath og ZZ Top. Det er der jo i sig selv ikke noget nyt i, men bandet har formået at kopiere datidens lyd og spillestil 100 % akkurat. Tag sange som "Witchcraft" og "Her Sisters They Were Weak" som er Jethro Tull i renkultur, den sidstnævnte har endda den karakteristiske fløjte inkluderet. "No Angel or Demon" er en rigtig boogie rocker der kan få selv den mest stenede hippie ud på dansegulvet, mens "The Snake" låner mere end nok ved de fire Metal legender fra Birmingham. Det band man dog mest læner sig opad er dog det mere obskure Pentagram, man har endda lavet et cover af Bobby Liebling’s (Pentagram sanger) første band, Stone Bunny, med nummeret "Please Don’t Forget Me". Der er nok en del folk der vil bemærke at guitar lyden ikke helt river tænderne ud af kæften på en, men på en sær måde passer det fint til sangene med en underforvrænget guitar. Desuden får man da på et par numre lige skruet op for volumen, så garnet får lidt vind i sejlene. En sjov ting (som man ser på det) er vokalen som lyder som om den er optaget gennem morfars gamle radio, men igen passer det perfekt til den meget spartanske produktion. Så er man til førnævnte bands, eller bare generelt vild med stenet retro rock, er der ingen vej uden denne fine debut. Bare pas på dine forældre ikke stjæler den fra dig og begynder at tænde røgelse over hele huset mens de danser rundt og råber fri kærlighed.