We Butter The Bread With Butter - Wieder Geil!

Wieder Geil!

Genrer:Deathcore, Metalcore

Meget mere end en joke

W.B.T.B.W.B startede deres karriere som et gymnasieband og lidt af en joke. De to venner Marcel og Tobias ville bare lave lidt ballade og kunne godt lide at mikse genrerne, så de fik en lyd, der er ret fed. I bandets tidlige år fik de yderligere to mand med, og bandet blev mere seriøst med deres musik. I starten lavede de tyske folkesange om til deathcore, og det er jo meget underholdende i sig selv. I 2008 udgav de så deres første album med egne sange på. De første tre albums Das Monster Aus Dem Schrank (2008), Der Tag An Dem Der Welt Unterging (2010) og Goldkinder (2013), var alle rene tysktalende albums. På det nye album Wieder Geil har bandet både tysk og engelsk vokal på sangene. Bandet har fra start haft rimelig stor succes i især hjemlandet Tyskland, men der er også blevet til flere ture til U.S.A, Japan og Europa. Deres største liveoplevelse har været at være opvarmningsband til A Day To Remember og at være del af Infected tour 2008.

Wieder Geil Oder??

Wieder Geil er et album, man enten vil elske eller hurtigt smide af anlægget igen. Jeg personligt kan godt lide de forskellige genrer bandet blander, og at bandet kun er blevet mere professionelt hjælper en hel del. Det fungerer virkelig fint med både tysk og engelsk vokal. Sangene er med stor variation, og man er godt underholdt gennem de 10 sange på Wieder Geil. Jeg havde intet kendskab til bandet, inden jeg fik stukket dette album i hånden. Jeg indrømmer blankt, at det er meget bedre, end jeg forventede og faktisk et flot og velproduceret album. Der er noget mere knald på de tyske sange, og sange som ”Ezorcist” og ”Zombiebitch” trykker virkelig igennem. Hvis man lytter til nogle af de ældre numre, kan man ikke høre en udvikling i bandets lyd, udover at der er kommet nogle engelsktalende numre på det nye album. På nogle af sangene skinner inspirationen fra de tyske mastodonter Rammstein igennem, men det ødelægger bestemt ikke lyden eller helhedsindtrykket.

Fine sange og tung musik

Wieder Geil er et fint sammenskruet album, der vil mætte fans af genren for en tid. Jeg ville dog ønske, at bandet var kommet med lidt andet nyt end et par engelsksprogede sange. De har et stort potentiale, og jeg er sikker på, at vi kommer til at høre meget mere fra We Butter The Bread With Butter i fremtiden. Bandet tager på en mindre Tysklandstour fra oktober til december. Så er man fan af enten W.B.T.B.W.B eller genren, så tjek dem ud.

1. Ich Mach Was Mit Medien
  2. Exorzist
  3. Anarchy