Warrant - Rockaholic

Rockaholic

Genrer:Hard rock, Rock
Antal numre:14

Warrant er et amerikansk hard rock band, som formår at benytte elementer fra hard rock, heavy metal og kombinere dem. De har ikke udgivet et studiealbum siden 2006 - men nu var tiden ved at være inde. Der er nu tale om albummet 'Rockaholic'.

Albummet har fået en titel som den lever op til, fra sang 1 er der bare fuld tryk på hard-rock attituden og der er tale om alt det der skal til, for at lave en yderst fed hard rock præsentation. De starter ud med sangen 'Sex Ain't Love' som virkelig bare giver udtryk for hvad vi skal til at høre. Jeg har ikke rigtigt noget at sætte en finger på der, vi taler om godt sammenspil, gode riffs og en god power-vokal - som desværre godt kan virke lidt monoton til tider.

Hele albummet er dog i sig selv meget vel-balanceret. Sangenes tempo skifter lidt, hvilket virker godt - så de ikke bare fyre det hele af på en gang. Det giver ligesom den der følelse af man er uvidende i forhold til hvad der kommer på næste track, det mener jeg nemligt er vigtigt, da det skaber en form for spændingskurve igennem albummet. Dog må man sige at det ikke altid er de mest unikke sange de kommer ud med, derimod er der tale om den helt traditionelle hard rock/heavy metal. Stadigvæk vil jeg sige der er nogen tracks som taler helt for sig selv som fx: Dusty's revenge, Tears in the city som efter min mening giver nogen kraftige indtryk af bandet.

Det er et godt album som måske efter min mening mangler noget nyskabende, så vi ikke bare ender ud i en monoton lyd igennem hele albummet.