Venturia - Dawn Of A New Era

Dawn Of A New Era

Genrer:Prog metal, Power metal
Spilletid:39.01

Det franske melodisk progressive metal band Venturia kommer her med deres tredje og hidtil mest episke album Dawn Of A New Era. Gruppen blev dannet af deres Guitarist Charly Sahona i 2000, de har haft et par udskiftninger med deres vokalister, men står nu med Charly og den smukke Lydie Lazulli i front.

I Dawn Of A New Era har Venturia smidt alt den kaotiske og voldsomme støj væk og er kommet frem med dette smukke og melodiske eufori af ørenydelse. Albummet er både rigtig tungt og usædvanlig smukt, som man udmærket kan høre på sangen ’’ Secret Dream’’, som starter ud stille, men langsomt oser sig op til en sammensmeltning af metal og poesi. De har dog også sange som ’’A New Dawn Rising’’ som bare er rendyrket hårdhed, hvor det eneste uskyldige er Lydie’s smukke, smukke vokaler. Man kan da godt høre at, de er stort inspireret af Laguna Coil, men de formår at samle det hele sammen til deres helt egen unikke stil. Lidt sukkersødt skal det vel også være, for i sangen ’’Spiritual Path’’ starter det ud med en akustisk guitar sammen med Lydie’s vokaler og så er det hele sat lidt ned i tempo, men når trommer, bas og distortion først kommer på, så bliver det til en perfekt blanding af skønhed og råstyrke.

Dawn Of A New Era får skabt en atmosfære af alt det bedste fra begge sider, den har tunge riff’s, fede guitarsoloer og så har den vokaler der runger igennem hele ens øregang. Dog kunne albummet godt trænge til nogle lidt mere hårde vokaler, eller i hver tilfald noget mere variation, for man kan godt blive lidt træt af dem i længden og så bliver de tit trukket alt for langt ud, ellers er det et album jeg stærkt vil foreslå.

Trackliste 1. Devil In Disguise 2. Secret Dream 3. A New Dawn Rising 4. What We're Here For 5. What If I 6. Phonix 7. Spiritual Path 8. A Land Of Dreams