Skid Row - The Gang's All Here

The Gang's All Here

Genre:Hard rock

Brugervurdering: 6/10 baseret på 1 stemme.

36 and Life

De var tidligere indbegrebet af glam- og hairmetal, men nu forsøger veteranerne fra Skid Row et comeback med et mindre tøset look. 16 år efter deres seneste udspil er dette splinternye album dog intet nyt for ørerne, og det vil nok dele vandene mellem dem, der kan værdsætte den klassiske Skid Row-lyd og dem, der mener, at Skid Row kun kan eksistere med Sebastian Bach i front. Den nye udgivelse er blot det 6. studiealbum i bandets 36-årige historie, men nu har de aldrende herrer med bassist og grundlægger Rachel Bolan på 58 som hovedsangskriver allieret sig med den 34-årige svenske sanger Erik Grönwall, der puster liv i sangene, uanset om det er en ballade eller en heavyrocker. The Gang’s All Here indeholder 10 sange og har en spillelængde på kun 41 minutter, så det er lidt af en kort fornøjelse.

Tilbage til fremtiden

The Gang's All Here har en meget moderne og clean produktion, men der er masser af slut-1980’er gruppesang og slidte, til dels pinlige og klichéladede tekster, hvor man tydeligt kan høre bandets hairmetal-baggrund. Det hører vi blandt andet i titelnummeret “The Gang’s All Here”: “Looks like we're walkin cuz the car got jacked”. Der mangler bare lidt “Take a ride on the wild side”, så er det en perfekt Mötley Crüe-sang.
Der er ingen tvivl om, at Erik Grönwall er en fænomenal sanger, der sagtens kan toppe Sebastian Bach; han mangler dog lidt unikhed, for til tider lyder han som en ung Jon Bon Jovi, der jo i sin tid hjalp Skid Row frem i rampelyset. ”October’s Song” falder direkte i “Bon Jovi-fælden” og er en lige lovlig poppet husmor-ballade.
Sangen ”Hell or High Water” kunne uden problemer være et “lost track” fra Slave to the Grind, da den både i komposition og sangstil læner sig direkte op ad ”Psycho Love”. ”Tair it Down” lyder stilmæssigt som noget, der er taget fra et Ratt-album, mens musikvideoen til sangen ligner en hjemmefilmet reklamevideo for et nedrivningsfirma.
Fremhæves skal dog ”Not Dead Yet”, der har et godt flow, både når det kommer til sangstil og musik. I og for sig ville ”Time Bomb” være en cool sang, hvis de havde sparet sig “Tick, tick, tick, tick, tick, tick, tick; Boom!” Dette omkvæd virker bare lidt kikset, men selve sangen har en fed bassline og en fængende melodi. ”When the Lights Come On” er også en ørehænger, der er fyldt med gode guitarlicks; enkelte passager i sangen lyder dog mistænkeligt meget som "Same Ol’ Situation" fra Mötley Crüe.

Slave to the Grind revisited

New Jersey-rockerne havde deres storhedstid for omkring 30 år siden med albummene Skid Row og Slave to the Grind. Hvis man elsker sidstnævnte og føler, at det er for kort, leverer Skid Row med The Gang's All Here en fin del to til deres 1991-udgivelse.  Der er ikke de store musikalske udfordringer eller overraskelser i udgivelsen, men på den anden side så elsker folk også McDonald's, fordi de ved, hvad de får, selv om det ikke er gourmet.
Man behøver ikke at købe en 1980'er-opsamling, da dette album har sange nok til at tilfredsstille både Mötley-, Bon Jovi- og Skid Row-fans. Men hvis det derimod er noget unikt, man leder efter, så er man gået helt galt i byen.

1. Hell or High Water
  2. The Gang's All Here
  3. Not Dead Yet