Saga spiller koncert i Amager Bio, København S .
Saga - Chapters Live

Chapters Live

Genrer:Prog rock, Rock
Spilletid:82:06
Antal numre:16

Som de andre Saga anmeldelser her på sitet indikerer, falder de aldrende canadiere lidt udenfor fællesskabet når vi snakker metal sammenhæng, da der sandt at sige ikke er meget distortion at spore i deres musik. Men uanset hvor lidt metal Saga rent faktisk er, ændrer det ikke ved at jeg synes bandet har deres egen lyd, hvilket især kommer til udtryk med Michael Sadler's lidt specielle stemme, som muligvis kan virke irriterrende på nogle. Som udgangspunkt synes jeg nu hans vokal holder glimrende, og bandet spiller uden tvivl godt på deres instrumenter, selvom deres progressive rock kan være svær at sluge. Men er man derimod fan, kan jeg kun forstille mig at man finder glæde ved dette dobbelte live album, som byder på en rigtig god lyd, omend den virker lidt for tandløs og fin til mig. Jeg savner simpelthen noget mere bid, og selvom jeg rent faktisk synes at Sadler er en udmærket vokalist, havde jeg gerne set en større løssluppenhed og rå præstation fra hans side, da det bestemt havde givet det polerede lydbillede en noget mere savnet kant. Det kunne numrene ihvertfald sagtens tåle, selvom Saga på ingen måde skal opfattes som et metal band. Derudover er der ikke rigtig nogen dialog at spore mellem band og publikum, hvilket for mit vedkommende lidt overflødiggør denne udgivelse. Der spilles stilrent sikkert og jeg synes bandet har masser af spændene elementer i deres yderst melodiøse prog. rock, men alligevel kommer jeg ikke helt op at ringe på dette live album, grundet de nævnte årsager.