Running Wild - 20 Years In History

20 Years In History

Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:141:29
Antal numre:26

Running Wild’s nye dobbelt CD er ikke ment som en egentlig best-of, men mere en historisk CD lavet i kronologisk rækkefølge - helt tilbage fra deres demo dage til deres nyeste "The Brotherhood". Især den fede gimmick at de har de smidt to æld gamle sange på som ikke tidligere har været udgivet før, og at det så er to af deres bedste sange nogensinde, gør simpelthen at hver eneste Running Wild fan bør eje denne udgivelse, som i øvrigt kommer med en fed 16 siders booklet. Running Wild har altid betydet en masse for mig, der er blevet skyllet mange pils ned under lytningen af deres uforfalskede Heavy Metal. De har altid haft deres egen stil, selvom deres plader er blevet temmelig ensformige de seneste år, og især de sidste par udgivelser har ikke været for heldige, især det at de puttede programmerede trommer på "The Brotherhood" er nu ikke særlig "true". Men jeg tror de har lært af deres fejl, for i hvert fald skulle næste års fuldlængde blive mere "back to the roots". Og robot trommeslageren "Angelo Sasso" bliver skiftet ud med en af rigtigt menneskekød. Running Wild’s image er altid blevet latterliggjort, fordi de har det der pirat image, men helt ærligt, om man har en maske på eller om man er malet som et lig, der vil altid være nogen der synes det er plat. Jeg har nu altid ment at der også skal være noget for øjnene, så jeg synes deres image er cool. Numrene på dobbelt CD’en kunne heller ikke være bedre udvalgt; kult klassikere som "Genghis Khan", "Branded & Exiled", "Under Jolly Roger", "Conquistadores", "Treasure Island", “Black Hand Inn" m.fl. kommer man ikke uden om, og ikke siden Iron Maiden har et band haft så fede historiske tekster. Dobbelt CD’en bliver desuden solgt for hvad en enkelt koster. Så til alle dem der ikke kender Running Wild, kan de roligt starte her, og fans bliver nødt til at købe den pga. "Prowlin Werewolf" og "Apocalyptic Horsemen"!