Rob Rock - Holy Hell

Holy Hell

Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:45:13

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Wiehhhh! Hvilket album min gamle guru her har fabrikeret. Speed tracks, groovy numre, traditionel heavy metal, vidunderlige ballader, flot hard rock. Rob rock har simpelthen lavet en cocktail af alt det han er kendt for. Hvis jeg skulle nævne alle de plader han er medvirket på, kunne det ikke stå på heavymetal.dk (ok, bare lidt overdrevet). Jeg husker ham bedst for de to første Axel Rudi Pell albums, Avantasia og selvfølgelig de seks albums med Impellitteri. Da hans første solo plade, "Rage Of Creation" kom i 2000, faldt jeg også næsten ned af stolen. "Eyes Of Eternity" fra 2003 kunne ikke helt måle sig med debuten. Det er bare det, at "Holy Hell" er endnu bedre end den famøse debut, kun en eneste sang der bare er lidt middelmådig, næh det her toppen af lagkagen. Åbningssangen "Slayer Of Souls" er et af de hårdeste Rob Rock tracks til dato, vi er næsten over i thrash genren. "First Winds of The End Of Time" er en flot rigtig heavy metal smasker med strakkato riffing, genialt. "Calling Angels" er mere typisk Rock, kunne minde om hans tid hos Axel Rudi Pell, en fantastisk heavy rock sag, med et kæmpe flot omkvæd. Titel sangen "Holy Hell", endnu et vanvittigt godt traditionelt heavy metal nummer. "Lion Of Judah" et typisk Rob Rock mid-tempo nummer, måske lidt kedeligt men med et flot omkvæd. "I'm A Warrior", vi er igen tilbage ved Pell æraen, sådan et nummer kan Axel bare ikke skrive mere i dag, så er det sagt. "I'll Be Waiting For You" er en af de 10 bedste ballader jeg nogensinde har hørt, snøft... "When Darkness Reigns" er en fed rocker med lidt Zakk Wylde agtig riffing, igen med et fantastisk omkvæd. "The Revelation", strakkato riffs igen og Rob med sine gude vokal - hvad vil man mere. Ydermere er der en sang på der hedder "Move On", der desværre ikke var tilgængelig for mig i skrivende stund. Men det er en duet sammen med Tobias Sammet (Edguy). Ikke nok med, at Rock har indsunget en hel samling perler, en vis herre ved navn Roy Z spiller med og har produceret + at vor egen Jacob Hansen har stået for mixet, hvilket har gjort, at lyden bare er forbandet heavy. Så der er kun ting at gøre: køb eller dø!