Rhapsody of Fire - The Frozen Tears of Angels

The Frozen Tears of Angels

/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Symfonisk metal, Power metal
Spilletid:53.03

Brugervurdering: 5,5/10 baseret på 2 stemmer.

Italienske Rhapsody Of Fire er klar med deres nye album, "The Frozen Tears Of Angels". Rhapsody spiller Symfonisk Power metal lige efter bogen. Vi er ude i en gang "Fantasy" med heroisk vokal, masser af bl.a. opera-agtig korsang, orkestertoner og guitarer/keyboards der galoperer af sted. Vi har gang i en besætning, der består af guitar virtuose, sangskriver og komponist Luca Turilli – bl.a. kendt for Luca Turilli's Dreamquest og hans "Luca Turilli's Neoclassical Revelation" online guitar undervisning, sanger Fabio Lione (Tidligere Labyrinth, pt. også Vision Divine), Alex Holzwarth (Sieges Even, Blind Guardian, Avantasia m.fl.) på trommer, Alex Staropoli på keyboards, harpsichord og klaver og Patrice Guers (Inner Visions m.fl) på bass. Under stregen er det 5 herrer, der behersker deres instrumenter i søvne!

"The Frozen Tears Of Angels" er skrevet, komponeret og produceret af Luca Turilli og Alex Staropoli, og til de, der følger med i Rhapsody's verden, er albummet tredje kapitel af deres "The Dark Secret Saga". Musikalsk er det guitar og keyboard der skiftevis styrer slagets gang. Det hænder at bassen får lov til at folde sig ud, og vi er ude i et overflødighedshorn af orkester tam tam og fortryllende korsang, dog uden at det dominerer for meget. "Reign Of Terror" er helt klart min favorit – Der er masser af dramatik, super lækker korsang, der "leger med" / udfordrer Lione's vokal – Og selvfølgelig gi'r Turilli den gas, og jeg tvivler på at der er så meget som én millimeter "urørt" guitarstreng på den mands guitar efter de ca. 7 minutter, nummeret varer (Generelt hele vejen gennem albummet). Rhapsody kaster sig også ud i middelalder-agtige toner på nummeret "Danza Di Fuoco E Ghiaccio", hvor vi er ude i fløjtespil, akustisk guitar og stille og rolig vokal, hvilket er en ganske rar pause fra de hurtige, heroiske numre, der godt kan flyde lidt sammen og blive for meget.

Jeg er sikker på, at det er rigtig lækkert album, for de af jer, der er til Symfonisk Power!