Rammstein spiller koncert i Valbyparken, København .
Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da

Liebe Ist Für Alle Da

/ Universal Music · Udkom

Genrer:Industrial metal, Rock

Brugervurdering: 7,5/10 baseret på 13 stemmer.

Der er gået fire år siden den sidste Rammstein udgivelse "Rosenrot", men nu er et af tysklands mest succesfulde bands klar med deres nyeste album "Liebe Ist Für Alle Da". Albummet er bandets sjette i rækken og efter de første par gennemlytninger vil jeg allerede kaste mig ud i den konklusion at det er det bedste album siden "Sehnsucht" udkom i 1997. Jeg skal klart erkende at efter "Reise, Reise" og "Rosenrot" var jeg den første til at dømme Rammstein som færdige, men med denne udgivelse beviser Berlinerne, at de stadigvæk har det der skal til!!

Albummet er godt varieret fra stille sange til de mere hårdtslående numre med velkendte tunge tyske metal/techno rytmer. De formår at holde en rød tråd gennem hele albummet med deres traditionelle industrielle lyd. Teksterne er gennemførte og provokerende som altid, bare lyt til singlen "Pussy" som fik en del omtale for sin ret så anderledes musik video. Selv coveret til skiven indeholder en vis morbid humor. Her illustreres bandet, nærmest poetisk, i færd med at partere en nøgen kvinde med en kødøkse, mens et af bandmedlemmerne nyder en burger.

Bandet har i mine øjne bevist med "Liebe Ist Für Alle Da" at de kan rejse sig, selvom de havde knockoutet sig selv med deres sidste to albums. De formår at finde de gamle dyder frem og har sat deres lid til de tonstunge rytmer der kendetegner det gamle Rammstein. Nogen vil måske mene at det er et skridt tilbage i deres udvikling, men jeg mener at det beviser at de blot har fingeren på pulsen og tager kritikken fra de sidste udgivelser til sig. Så min karakter ender på 9 kranier, da dette album bare sparker for hårdt r..!

Kommentarer (6)

Keitel

Keitel

Indlæg: 425

Rammsteins shows de styrer

Rammsteins shows de styrer stadig, men på plade bliver det kun værre og værre. Deres nye har da et par rigtig fede sange som f.eks. Weidmans Heil, men der er så forbandet meget fyld, og så brækker jeg mig over mange de der Biohazard riffs.
Jeg har mine stærke tvivl at inkarnerede Rammstein fans vil betragte dette album som en klassiker om nogle år, den vil i værdfald stå og samle støv hjemme hos mig sammen med Rosenrot.

Keitel gav Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da 6/10.

Claus Ljørring

Claus Ljørring

Redaktør

Indlæg: 378

Er enig.. Kun tre albums er

Er enig.. Kun tre albums er RAMMSTEIN albums for mig og det er Herzeleid, Sehnsucht og Mutter... Alt andet er sku lidt små skidt i min verden...

Claus Ljørring gav Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da 5/10.

Agent_Egern

Agent_Egern

Indlæg: 87

Jeg må nok også tilstå at

Jeg må nok også tilstå at dette album absolut ikke formår at fastholde min opmærksomhed. Det er ganske habilt håndværk, men jeg synes bare det er kedeligt. Det virker for mig lidt som om Rammsteins koncept og lydbillede så småt er ved at være "slidt op" - men man kan jo heller ikke forvente at alle bands kan slippe afsted med at gøre som Motörhead og udgive en lind strøm af albums over 30 år som alle lyder mere eller mindre ens.

Agent_Egern gav Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da 5/10.

Mr Body

Indlæg: 19

Jeg synes det er sådan et

Jeg synes det er sådan et mellemkvalitets album. Ikke på niveau med Herzeleid, Sehnsucht, Mutter og Reise Reise. Men heller ikke ligefrem dårligt. Synes nogle af numrene mangler den originale oprigtige hårdhed der var på de tidligere albums. Jeg frygter lidt at de har været på toppen af deres karriere. Men de leverer stadig fantastiske live-oplevelser.

Mr Body gav Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da 7/10.

Fuzkeren

Indlæg: 9

Et pisse godt album. Jeg

Et pisse godt album. Jeg syntes i modsætning til andre herinde ikke at Rammstein har lavet et dårligt album. Og Liebe Ist Für Alle da er ingen undtagelse.

Fuzkeren gav Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da 9/10.

TheMotherRocker

Indlæg: 1

Her kører den stadig på 5. år

Som ny på sitet, kan man jo nok kommentere på gamle udgivelser. Især hvis de stadig roterer på spillere (eller iTunes).
LIFAD er et fedt album, forstår man Rammsteins hentydninger, bliver den kun endnu bedre.
"Wiener Blut" handler om Josef Fritzel.. hvem er ikke bange for ham
"Pussy", som blev udnævnt til overkommerciel pga den kontroversielle og nu bortcencurerede video, handler om halvfede klamme tyske mænd, som ikke kan finde fisse i Tyskland.. Sexturisme altså.
Hele albummet ville den daværende tyske familieminister, kendt som Zencursula, have forbudt. Intet måtte spilles på tysk jord, det ville medføre bøder på 10.000 euro - til hvert medlem af bandet. Zencursula kunne ikke lide nummeret "Ich tu dir weh" - jeg gør dig ondt. Som handler om han kannibalen der indtog sin elskers penis!
Numre som "Haifish" og "B********" er fantastiske også.. Haifish forøvrigt med hentydninger til Berthold Brect..
Det som i min optik gør Rammstein så særlige, er deres måde at bruge tysk kultur og resten af verdens fordomme om tyskere. Og at de opfordrer tyskere til igen at være stolte af at være tyske. Man må forstå at det er fyha i Tyskland at være bare i nærheden af nationalist. Man skal helst skamme sig over sine forfædres fortrædeligheder under diverse verdenskrige. Det er jeg personligt glad for vi ikke skal som danskere, der kunne ellers nok også være masser at skamme sig over.

TheMotherRocker gav Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da 10/10.