Philip H Anselmo and The Illegals - Walk Through Exits Only

Walk Through Exits Only

Genrer:Thrash metal, Metalcore

"I walk through exits only - because I can!" Er nogen i tvivl om, hvem det drejer sig om?

Han behøver vel ingen nærmere introduktion - tidligere forsanger i Pantera, nuværende frontmand i Down, ejer af sit eget pladeselskab og så har han efterhånden utallige sideprojekter i ryggen. Både inden- og uden for musikken. Der er naturligvis tale om Philip Hansen Anselmo, der nu har udgivet sit første soloalbum - Walk Through Exits Only.

Der er fuld smadder på fra allerførste tone. Ingen tvivl om, at det her er 100 procent Phil for fuld udblæsning. Det er råt, beskidt, aggressivt, smukt, dybt og så autentisk som noget kan blive. Det er tydeligt, at den gode Phil Anselmo har haft fuldstændig frie tøjler, til at lave præcis det album han ville. Og med det kan vi tilføje et sidste adjektiv; Kompromisløst! Hvem er The Illegals så? Ja, en mand som Phil kunne jo godt have samlet et band af store stjerner, og dermed dannet endnu en supergruppe, men han har meget bevidst valgt, at samle nogle gode venner fra gamle dage, så kemien i bandet var tilstede fra start. Mest prominente navn i bandet må være guitarist Marzi Montazeri, som også spillede med i et af Anselmos mere kendte projekter, Superjoint Ritual.

Netop Superjoint Ritual må hives frem igen, når der skal sammenlignes. Det er nemlig dette, af alle Phil Anselmos andre bands, som Walk Through Exits Only har flest paralleller til. Det er ekstrem metal tilsat en slat hardcore punk og en del ligheder med Pantera er der også. Især i den lyd og stil trommer og guitar har, som får en til at tænke på, om ikke Pantera måske kunne have lydt således anno 2013...? Det er i hvert fald et særdeles godt bud. Slutteligt skal det lige tilføjes, at Down-fans går galt i byen, hvis de tror dette album indeholder sludge eller bare det mindste, der kan minde om Down. Walk Through Exits Only er ikke til Down-fans, men til Phil-fans!

"Battalion of Zero" og "Usurper Bastard's Rant" er super fede skæringer, og der er i det hele taget ikke noget skidt på denne plade. Det er meget meget helstøbt, og meget meget Phil, som vi kender ham; Hårdt, ærligt og kompromisløst.

Trackliste: 1. Music Media Is My Whore 2. Battalion of Zero 3. Betrayed 4. Usurper Bastard's Rant 5. Walk Through Exits Only 6. Bedroom Destroyer 7. Bedridden 8. Irrelevant Walls and Computer Screens

Betrayed - Pas på nakken!