Iwrestledabearonce - Late For Nothing

Late For Nothing

Genre:Metalcore

Officiel vurdering: 10/10

Brugervurdering: 7/10 baseret på 1 stemme.

Iwrestledabearonce's store gennembud?

Iwrestledabearonce (IWABO) spiller legesyg metalcore, og det gør de med stil. De blev dannet i 2007 i Louisiana og har efterfølgende slået sig ned i Los Angeles. IWABO har udgivet tre albums, to med deres tidligere forsanger Krysta Cameron, som vi desværre måtte sige farvel til i 2012, da hun trak sig tilbage for at fokusere på rollen som mor. På deres tredje album Late For Nothing har de hentet Courtney LaPlante (Unicron) ind til at fylde rollen som frontfigur og det gør hun uden de helt store problemer.

Late For Nothing bærer præg af skiftet på forsangerpladsen, dette er hverken helt skidt eller helt godt. Albummet er i helhed blevet mere kommercielt, hvis man kan sige det om IWABO, end dets to forgængere. Courtney LaPlante's vokal og melodier er lidt mere lyttervenlige og bl.a. "Thunder Chunky" og "I'd Buy That For A Dollar" har fået et catchy omkvæd som gør det hele lidt mere tilgængeligt. På Late For Nothing ser vi også en roligere side af IWABO og numrene "Mind The Gap" og "Inside Job" laver et egentligt lækkert afbræk på albummet. Her kommer vi ned i tempo og jeg er positivt overrasket over Courtney LaPlante's vokal, kvinden der for to minutter siden var igang med aggressivt at growle/screame mig til Helvede, krænger nu sin sjæl ud med manér.

Det hele skal ikke handle om Courtney LaPlante, gutterne i IWABO gør endnu engang et fremragende job. Jeg føler mig, som altid, helt tryg i deres hænder. Guitarerne brager derudaf og smider om sig med lækre riffs og på bl.a. "Firebees" leverer de på breakdown siden. Jeg savner dog lidt deres små finurlige overraskelser de havde gemt rundt omkring på de forrige albums.

Late For Nothing er på mange måder et mere modent album fra IWABO og jeg tror at sammen med Courtney LaPlante's mere tilgængelige vokal og melodier kunne det gå hen og blive IWABO's rigtige gennembrud.

Her kan du nyde Thunder Chunky:

1. Thunder Chunky
  2. Letters To stallone