Gettysburg

Type:DVD
Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:195
Antal numre:0

Officiel vurdering: 1/10

Jeg vil betegne mig selv som en absolut fan af Iced Earth, og har fulgt og købt hver eneste af deres CD'er lige siden starten, men deres nye DVD ville jeg ikke anbefale til selv min værste fjende, medmindre den ikke kostede mere end en 50'er. Iced Earth forbliver stadig et af mine absolutte yndlings bands, og jeg håber virkelig, at Jon Schäffer er total lam og tror at hans fans synes det hø han her udgiver på DVD virkelig er fedt, for hvis man ikke vidste det i forvejen, er den mand ikke helt normal og trænger til hjælp, for så er han da undskyldt.

Denne DVD skulle have været banebrydende, og det er den da også blevet. Lad mig lige forklare hvad vi fans kan forvente: Hele Gettysburg trioligien på ca. 32 min. Bliver spillet som baggrundsmusik til en masse still billeder af de forskellige generaler, med hovedvægt lagt på General Lee og General Grant, hvis der kommer rigtig knald på så ser vi sgu også lidt kanon ild her og der, meningen er selvfølgelig at man skal blive rigtig filosofisk og føle hvordan det store slag har påvirket generationer osv. Jeg sad bare og tænkte om prøvekanalen mon ikke var mere interessant. Derefter kan vi så komme på en "spændende" rundtur med Jon og en eller anden rundviser fra Gettysburg slagmarken. De står på det samme sted hele tiden, og peger rundt på de forskellige veje og træer og fortæller om hvor henholdsvis de blå og de grå (Nord og Syd) lavede deres fremstød og tilbagetog fra og til. Kunne måske have været interessant nok hvis de ikke havde lavet det på den billigste tænkte måde. Et kamera, masser af vind støj. Jeg tror faktisk ikke engang der er brugt en kamera mand, da der kun bliver filmet på de diskuterende krigseksperter. Efterfølgende er der rundtur i Jon's shop "Spirit of 76" hvor han sælger miniature figurer fra verdens krigs skuepladser, og så bliver der filmet hvor Jon sidder i sin lænestol som en anden Cæsar, og ikke engang gør sig den umage at glo ind i kameraet, her fortæller han så om shoppen.

DVD 2 er en bonus DVD på blot 63 min. Materialet kunne sagtens have ligget på DVD 1. Her får man så endelig lidt musik og det i form af de to videoer de har lavet for "Glorius Burden" albummet: "When The Eagle Cries" og "The Reckoning", som de fleste af os selvfølgelig længe har set, derefter er der et 50 minutters interview med Jon omkring Iced Earth. Her foregår det igen i shoppen, hvor Mark Briordy (Jag Panzer) er journalisten og en sød hund også deltager her og der. Interviewet er sådan set spændende nok, blot endnu engang kan Jon ikke finde ud af at kigge ind i kameraet på noget tidspunkt. Der bliver spurgt lidt til Iced Earth's historie, det kommende Demons & Wizards album, og lige en detalje jeg lagde mærke til; hvor Jon siger, at det ikke er for at lyde arrogant, men der er ingen der kan finde ud af spille guitar som mig, he he. Det jeg lagde mest mærke til er at ingen af de to herrer ville snakke med hunden, som gerne vil op at sidde ved dem, rent dyrplageri.

Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet med denne DVD, men jeg synes det er den værste musik DVD jeg nogensinde har set, men man kan jo selvfølgelig heller ikke sammenligne den med en alm. musik DVD. Ideen med at lave en historisk DVD, så ens fans også kan sætte sig ind i teksterne er så vidt go' nok, men da ikke på den her latterlige måde.

Det svarer jo næsten til at jeg skulle lave en DVD om Musik Greven, så kan jeg fortælle lidt om butikken, og så kunne jeg jo også filme Dybbøl banke, og så kunne den jo slutte af med at jeg går ind i Netto og køber aftensmad - en kæmpe succes!

Jeg kan kraftigt fraråde at købe det her produkt.