Gods Forsaken - In A Pitch Black Grave

In A Pitch Black Grave

Formularen på svenskerdød…

… findes lige her på svenske Gods Forsakens debutskive! Fra første guitaranslag er man helt på hjemmebane, hvis man elsker gammeldags svensk death metal, for det er lige nøjagtigt det, det gælder! Alt fra guitarlyd over trommeproduktion til riffs og vokal lyder præcis som i storhedstiden omkring 90-95, og det gør de godt! Bandet består også af meget rutinerede kræfter fra bands som Just Before Dawn, Megascavenger og Kam Lee, så at de håndterer stilen til perfektion, er ingen overraskelse!

Den dybe tallerken er håbløs umoderne

Og alligevel gør det ingenting, at et band genopfinder den – så længe måden, de gør det på, holder! Og det gør den i Gods Forsakens tilfælde, for der skydes det ene træfsikre missil af sted efter det andet. Fede, fængende bisværmsriff på den helt særegne svenske måde. Det er mørkt, dystert, bistert og koldt, det, der strømmer ud fra højtalerne. Der arbejdes med lige dele brutalitet og stemning. Et meget godt eksempel på dette er 2:13 inde i nummeret ”Born of Blasphemy”, hvor bandet virkelig rammer guldet med et kolossalt riff, der bare sætter en tyk, fed streg under, hvor simpelt og effektivt det kan gøres!

Hit på hit

Alle numrene på In A Pitch Black Grave minder i høj grad om hinanden, og der er sandt for dyden ikke megen afveksling i løbet af de knap 42 minutter, som skiven strækker sig over. Men når det lyder, som der er tænkt godt og grundigt over hvert eneste riff, hver eneste vokalpart og trommeslag, så er det inderligt lige meget, for Gods Forsaken har sgu ramt plet her! Er du gammel svensker-freak, og indeholder din pladesamling skiver med Entombed, Grave, Necrophobic, Carnage og så videre, vil du ganske enkelt nyde skiven her! Jeg er imponeret over, at man i 2017 kan håndtere denne stil så vedkommende, og jeg giver min varmeste anbefaling!

1. In A Pitch Black Grave
  2. By Hate He Comes
  3. Born Of Blasphemy