Gamma Ray - Majestic

Majestic

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Brugervurdering: 9,5/10 baseret på 2 stemmer.

Power metallens bedstefar, Kai Hansen, er tilbage med en meget bedre skive end "No World Order" fra 2001, der i mine øjne kun var en halv gennemført skive, da en del sange på den var ren metervare fra Hamborg drengene. Det kan man ikke sige at der er meget af på "Majestic", som endda må siges at være blandt bandets hårdeste og intensive nogensinde. Bare lyt til åbneren "My Temple", der blæser ud af højtalerne med en præcision og en biskhed man har savnet på bandets forrige skive. Desuden har man denne gang rigtig haft en mere frisk tilgang til sangskrivningen med fokus på alle metallens små nicher, især numre som "Blood Religion", "Majesty" og "Spritual Dictator" bringer et frisk pust ind i det Power metalliske parallelunivers. Især "Blood Religion" bør fremhæves som en af bandets bedste sange. Hansen har her næsten bevæget sig ind i noget man kunne kalde for Power Viking Rocking Metal medens semititelsangen næsten lyder som en hommage til Rainbow eller Led Zeppelin, især på grund af det orientalske flair. Man har dog heller ikke denne gang kunne lade være med at "hugge" små citater fra metallens historie. "No World Order" indeholdt jo også en næsten 100 % kopi af Judas Priest's "Rapid Fire", denne gang er det igen Priest der står for skud med en inklusion af "Leather Rebel"’s intro på "Hell Is Thy Home" og sandelig om ikke Kai hugger mellemdelen fra "Sabbath Bloody Sabbath" (Black Sabbath) på åbneren. Man har også draperet skiven med en klar men yderst kraftfyldt lyd, der også er blandt en af bandets bedste. Power fætre og andet Heavy godtfolk skylder i hvert fald sig selv at checke "Majestic" ud, da den muligvis er blandt årets bedste indenfor genren.