Spiritual Genocide

/ Warner Music Group · Udkom

Genre:Thrash metal
Spilletid:41.30

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Tyskerne tonser videre.

Destruction er en tredjedel af Die Großen Drei des Deutschen Thrash Metal (de to andre er selvfølgelig Sodom og Kreator), og med den titel følger naturligvis noget af et forventningspres fra masserne, som Destruction skal leve op til.

Og ganske som på forgængeren Day of Reckoning leverer Destruction varerne på deres seneste album Spiritual Genocide i form af old school prøjserthrash, som man kun kan misunde dem. Lige fra det andet nummer "Cyanide" (det første nummer "Exordium" er blot et intro-nummer, der på udmærket vis bygger op til "Cyanide", men som i sidste ende egentligt godt kunne udelades) til afslutteren "Under Violent Sledge" er der gang i den på bedste tyske vis. De fleste af numrene er aggressive og byder på knivskarpe riffs til dit fjæs og buldrende trommer, hvor hvert anslag er en mavepumper lige i vommen på dig. Destruction er kendt for deres energiske og aggressive type thrash metal, der på en og samme tid er simpel og komplex, i og med at der gerne er en god håndfuld riffs og skift i hvert nummer, og dette bibeholdes på denne skive. Tjek for eksempel det groovy stykke, der dukker op midt inde i "Riot Squad", der ellers er mere af en speed metal-sag.

Produktionen er veldefineret, men ikke poleret, og dette passer mig fint nok, for så kan man høre alle detaljerne, uden at musikkens energi forsvinder. Marcel Schmiers hysteriske vokal passer fint til musikken (i "Legacy of the Past" får han selskab af Tom Angelripper fra Sodom og Gerre fra Tankard, der begge har lidt samme sangstil), så alt er egentligt bare, som det skal være.

Destruction byder på solid og aggressiv prøjserthrash, og en hvilken som helst fan af old school thrash fra vores underboer på verdenskortet kan trygt investere i dette album.

Se musikvideoen til et af de tungere numre Carnivore her:

1. Exordium