Genrer:Power metal, Speed metal
Spilletid:50.24

Officiel vurdering: 3/10

Brugervurdering: 3/10 baseret på 1 stemme.

Dødssælgeren blev fyret efter første dag

Introduktion

Jeg er ret åben over for metal, men hvis der er en subgenre, jeg virkelig ikke kan klare, så er det Power Metal. Jeg synes, at musikken er alt for ensformig. På trods af utallige forsøg på at give det en chance, ser det ud til, at jeg aldrig bliver fan af Power Metal. Jeg besluttede mig alligevel for at give denne plade en chance. Death Dealer er en Power Metal supergroup, som består af musikere, der også er medlemmer af bands som Ozzy Osbourne, Halford, Baptized In Blood og Ross The Boss. De blev dannet i 2012 og er nu klar med deres første plade War Master.

Gennemgang

"Death Dealer" er det første nummer på pladen. Cirka ét minut inde i nummeret er der stadig ikke sket noget, der har overasket mig. Den typiske hastighed og storslåede lyd giver mig det samme indtryk som alle andre Power Metal bands har gjort. Forsanger Sean Peck leverer en imponerende vokal, der dog alligevel stadig er alt for kliché. Andet nummer på pladen, " Never To Kneel ", er et godt eksempel på, hvordan denne genre kan blive utrolig kedelig. Svingende rytmer, triumferende kampråb, og de galoperende trommer forbliver cirka det samme igennem hele nummeret. " Warmaster " er titelnummeret og tredje nummer på pladen. Man møder igennem hele dette nummer masser af guitar soloer og en efterhånden kedelig falset vokal. Trommerne lægger op til en god lyd med masser af variation og temposkift, men det formår desværre ikke at imponere på trods af potentialet. Efter dette nummer begynder jeg at miste håbet fuldstændig. Det fjerde nummer, som er en power ballade ved navn " Children Of Flames ", formår stadig ikke at ændre min generelle mening omkring denne plade, da jeg begynder at blive irritabel og spørger mig selv hvorfor musikken er så ensformig.

Produktionen lyder ret steril i mine ører. At der ikke er særlig meget rumklang på instrumenterne, får det til at lyde som var det maskine lavet. Trommerne lyder som om at de er overdækket med triggers. Jeg kan godt lide god produktion, men alligevel synes jeg, at det her er lige i overkanten. Hvis man er til guitarsoloer og masser af hurtige, svingende riffs, så er denne plade lige noget for dig. Hvis det derimod er til det utrænede Power Metal øre, så kan det hele bare virke utrolig uoverskueligt. Vokalen har det typiske udtryk, man hører i denne genre. Det efterlader ikke andet end lidt dyb, råbende vokal, samt den obligatoriske falset vokal.

Da jeg prøvede at snuse mig frem til information om tekstuniverset online, var der ikke meget at komme efter. Dog vil jeg mene, at teksterne bevæger sig i et fiktivt univers, der mest omhandler krig.

Ikke Noget At Råbe Hurra For

Jeg har fuldstændig mistet al tro på, at jeg nogensinde kommer til at være fan af denne genre. War Master skiller sig ikke ud af mængden, og leverer det forventelige af et Power Metal band. Death Dealer har et par gode hooks her og der, men det er simpelthen ikke nok til, at jeg synes, at dette er en god plade. Det kan selvfølgelig være anderledes, hvis man er fan af denne genre. Så det kan måske være et ordenligt spark i løgene til den Power Metal fan, som har brug for noget nyt at lytte til. Jeg nåede frem til den konklusion, at denne plade ikke er noget at råbe hurra for.

Death Dealer - Judge, Jury And Executioner