Complete - All Systems Go

All Systems Go

/ North Post Distribution · Udkom

Genrer:Punk, Rock
Spilletid:44:30

Hvad er nu dette? Endnu et dansk band der har valgt at slå et smut forbi Tue Madsens "myretue". Og sig mig, bliver alt hvad den mand rører ved til noget stort?. Senest har han, ved at producere to mesterværker til henholdsvis Mnemic og As We Fight, for alvor slået sit navn fast. At kalde denne udgivelse for et mesterværk er måske en overdrivelse, men at kalde dette andet fuldlængde album fra Complete for en solid CD, som fortjener at skubbe dette band frem i lyset, vil jeg i hvert fald ikke tøve med. Stilen er Hardcore, men som om det ikke var fedt nok præsterer Complete at mixe den rå Hardcore lyd med elementer fra den melodiske del af Metalcore genren. Ja, til tider synes jeg endda at jeg kan drage paralleller til "The Neon Handshake" albummet fra emo bandet Hell Is For Heroes. Og igennem CD'ens godt 45 minutter bliver man præsenteret for alt fra guitar riffs som ligeså godt kunne høre til på det seneste album fra Hardcore giganterne Burnt By The Sun, til melodiske passager der kunne være udtænkt af nogle af tidens populære bands i den blomstrende Metalcore genre. Og det hele sker uden at Complete kommer til at lyde som rip-off. Grunden til at denne udgivelse ikke skal op og score 80 eller 90% skyldes at albummet simpelthen bliver småtrivielt i længden. De første syv numre er rigtig fede, hvor specielt numrene "Daughters Of Jerusalem", "Died Like A Hero" og "Shine On You" er værd at nævne, men efter sidstnævnte skæring keder man sig lidt og venter bare på at CD'en starter forfra igen. De sidste tre numre er ikke dårlige, det er bare en sammenkogning af CD'ens andre numre og det gør at man mister interessen. En CD der nok vil glæde de fleste som hører både Hardcore og Metalcore. Og så er det jo dansk!