Carcass - Wake Up And Smell The Carcass

Wake Up And Smell The Carcass

Type:DVD
Genrer:Death metal, Melodisk Death Metal
Spilletid:108
Antal numre:0

Hvis der var et band der revolutionerede Death Metal scenen i starten af halvfemserne, så må det være Carcass som var et af de første bands der gik væk fra at være ren "larm" til at inkorporere traditionelle sangstrukturer og melodiske riffs. Desuden må de siges at være forfædrene til det nu meget gængse Melodic Death fænomen, som er blevet til et salgs hit takket være In Flames og Co. Desværre fik bandet aldrig den fortjente succes og gik derfor i opløsning i 1995. Heldigvis har vi stadigvæk bandets utallige klassikere og nu denne DVD. På denne finder vi alle bandets video klip som den fede og stærkt bizarre gummifetich hyldest "Incarnate Solvent Abuse", den H R Giger inspirerede "Heartwork" og "No Love Lost", "Corporal Jigsore Quandary" og "Swansong" hittet "Keep On Rotting In The Free World". Hoveddelen udgøres dog af optagelsen fra London Astoria i 1992, som blev filmet på Gods Of Grind som man bestred sammen med Entombed, Cathedral og Confessor. Men ligesom førstnævntes DVD fra denne koncert, er det noget af en blandet fornøjelse, især fordi lyd og billede tit lader meget at ønske. Det værste herved er, at man ikke har fjernet testbilledet fra videoen, som gør at man bliver lettere irriteret, desuden kunne man roligt have mikset lydsporet, da det ikke lige har den optimale lydstyrke, især guitarerne er en kende for lave. Som et lille plaster på såret har man knaldet en ekstra koncert på fra 1989, som viser bandets tidlige Grindcore dage, hvilket de fleste af os jo sikkert ikke har oplevet. Man får de fede "Symphonies Of Sickness" numre; "Reek Of Putrefaction", "Exhume To Consume" og den geniale "Genital Grinder". Man kunne have ønsket sig en bedre DVD, men da bandet jo som sagt ikke findes mere, må vi vel bare tage til takke med hvad vi kan få.