Carcass - Choice Cuts

Choice Cuts

Genrer:Death metal, Black metal
Spilletid:78:59
Antal numre:21

Officiel vurdering: 10/10

Med en forsinkelse på 5 år er Carcass opsamlingen endelig ude i butikkerne. Grundet trommeslager Ken Owens hjerneblødning valgte man fra Earache’s side at lægge pladen til side. Men nu skulle den sympatiske englænder igen være i bedring, så kan de legioner af Carcass fans endelig få deres små fedtede fingre i den vel nok sidste udgivelse fra bandet. For de af jer derude der endnu ikke kender Liverpools fineste (skam jer), så lad det være sagt, at dette band nok har været mere banebrydende end de fleste bands i de seneste 15 år. Bandet var iblandt de første der gik under banneret Grindcore, sammen med Napalm Death, hvorfra guitar ikon Bill Steer jo oprindeligt kom fra. Desuden var man enestående på grund af sine tekster som blev skrevet af bassist og sanger Jeff Walker, på grund af deres ekstreme indhold og medicinske fagsprog. Bandets to første skiver, "Reek Of Putrefaction" og "Symphonies Of Sickness" var meget ekstreme for deres tid, men desværre led de også af nogle ret så dårlige produktioner. Dette var en ting man fik rettet op med på det tredje opus, "Necroticism (Descanting The Insalubrious)", som også var det første album hvor bandet virkelig fandt deres lyd. Carcass var nok det første dødsmetal band der inkorporerede almindelige Heavy Metal riffs i deres sange og revolutionerede med de morbide, men flotte harmonier. - En ting bands som At The Gates og In Flames har fået en del af æren for, men Carcass var det første band der gjorde dette. Bandet nåede desværre kun at udgive to albums mere, hvoraf man toppede i 1994 med mesterværket "Heartwork" som nok har en af de bedste produktioner på et ekstremt metal album nogensinde. Siden deres opløsning i 1995 har bandet skabt en masse kopister og haft mere indflydelse på andre bands end noget andet engelsk metal band siden Iron Maiden. Men hvad får man så budt på denne, deres egentlige svanesang, ja for det første er der et godt potpourri af bandets bedste og mest kendte sange. Alle albums bliver til gode set, lige fra de ekstreme debut numre "Genital Grinder" (genial titel) og "Maggot Colony", over de vel nok bedst kendte numre som "Corporeal Jigsore Quandary", "Incarnated Solvent Abuse", "Buried Dreams" og "Heartwork", til de sidste numre man laver på "Swansong" i skikkelse af "Keep On Rotting (In The Free World)" og "Rxxk The Vote". De to mest interessante numre i denne stak må nok være de to EP numre, "Tools Of The Trade" og "This Is Your Life", som begge er to fantastisk gode numre fra midthalvfemser æraen. Men allerstørst glæde blandt de af Jer som allerede har alle pladerne, må være at man har valgt at tilføje de to legendariske "Peel Sessions" fra ’89 og ’90, som i mange år har været store samlerobjekter. For de af Jer der ikke har hørt Carcass før, men som godt kan lide død med melodi, så lad det være sagt at du ikke finder det bedre end her!