Atrocity - After the Storm

After the Storm

Genre:Death metal
Spilletid:42.29

Tyske Atrocity er på banen med et nyt, spændende projekt. Alex Krull & Co. har kastet sig ud i et "Ethno Metal" projekt sammen med Krull's halvsøster – Folksangerinde/-musiker Yasmin, og under bandnavnet "Atrocity Feat. Yasmin" har de sammen udgivet albummet "After The Storm".

"After The Storm" består af 11 numre fyldt med sjæl og mystik. Yasmin's vokal bruges ikke kun som "sang-værktøj", men fungerer også som "instrument", hvilket skaber en helt speciel stemning. Alex Krull er ikke ligefrem kendt for sin fantastiske vokal, men på dette album klarer han det til UG, og hans dybe, lidt kantede vokal passer perfekt ind, og går godt i spænd med Yasmin's specielle stemme. Der er en super sammensætning af Percussion, diverse folk instrumenter som bl.a. fløjte, akustisk guitar osv., der sender os ud i alle verdens hjørner – Der er både indianer touch, østens mystik og spansk "Flamenco" at spore. De metalliske toner er ikke dét, der fylder mest på albummet, men de er der, og vi får både guitarhvæs og bid i form af Alex Krull's vokal, der minder os om, at der stadig er en forbindelse til metalmusikken… Den virkelig gode produktion gør, at instrumenterne lyder helt fantastiske. Der er arbejdet på, at de akustiske instrumenter bevarer den "naturlige" lyd, og det medfører selvfølgelig, at der er en helt unik stemning hele vejen gennem albummet, så man ikke kun hører – men også oplever musikken. Der kører nærmest en film for det indre øje – Indianere der danser rundt om bålet i bjørneskind og slår på trommer osv. – Total "In touch" med moder jord…..

Jeg kan, i allerhøjeste grad, anbefale jer at tjekke dette album ud! I kan snuse til stemningen på nummeret "Call Of Yesteryear" her: http://www.youtube.com/watch?v=He0C-7hXu7E

Lad os håbe, at vi kommer til at høre mere til Atrocity Feat. Yasmin…. Thumbs Up!