CMF 2021 - Persecutor

BETA2300, København S

Endelig er vi i gang - Persecutor åbner festen

Det er fredag eftermiddag, klokken er lidt i fire, og regnen siler ned. Alligevel er relativt mange mennesker samlet under halvtaget foran spillestederne Amager Bio, BETA og Zebu. Grunden er den, at der over de næste to dage skal smadres igennem på de tre scener. Copenhagen Metal Fest er i gang, stemningen og forventningerne er i top, og første band på plakaten er Persecutor fra Horsens.

Horsens, hurtigt og hårdt

I et propfyldt BETA gik de på scenen kl. 16.00, og hvilken åbning af festivalen. Med en fantastisk energi indtog de scenen og åbnede med nummeret ”King of the World”. Desværre haltede lyden lidt i begyndelsen, og publikum var ikke helt med fra start. Det blev der heldigvis rettet op på, og i løbet af det andet nummer var alt, som det skulle være. Her tænker jeg ikke kun på lyden, men også på bandet på scenen. Man kan sige meget om Persecutor, men de kan deres kram til finderspidserne, og det er altid en fornøjelse at se et band, der er i overskud. Det var Persecutor denne regnvåde eftermiddag på Amager. Med kirurgisk præcision leverede de det ene stærke trash-nummer efter det andet, og det blev gjort med smil på læben og en fed energi til publikum. Alle i bandet bidrog til den fede energi til publikum, men særligt forsangeren Christian Andrés Almanza, der i sit Freddie Mercury-outfit sang en vis legemsdel ud af bukserne. Publikum var desværre en smule sløve i optrækket, måske var det efterdønninger fra alle restriktionerne, eller måske var promillerne bare ikke til den store moshpit endnu. Det satte heldigvis ikke en stopper for Persecutor, der ufortrødent forsatte med at piske stemningen op i salen. Det lykkedes også bandet at få startet en mindre moshpit, men så var det heller ikke mere. Men det lidt sløve publikum skal ikke ligge Persecutor til last, og de leverede en helt igennem fed koncert. En fantastisk start på en tung, ond og fandenivoldsk weekend.

Sætliste:

King of the World

Cannibal