Wolves Like Us - Late Love

Late Love

Genrer:Hardcore, Rock

Bandet "Wolves like us" er norsk og dette er deres første udspil. Bandet er tydeligt inspireret af "Planes Mistaken For Stars". Selve cd'en skulle dog lyttes igennem nogen gange, for at jeg havde en fornemmelse af bandet. Det er ikke et plagiat, men inspiration. Stilen er melodisk post-hardcore, med emo elementer. Det betyder ikke en skid. Men det giver også en forståelse af hvad det er man skal fortælle om. "Wolves like us" har lavet et okay robust album, med små huller og lidt kedelig momenter. Pladen hedder "Late Love" med intro nummeret "Burns like a paper rose", som er lidt Emo og lidt "dybt". Det er meget nuanceret og det skaber lidt stil forvirring. Det er ikke den dybe tallerken vi får lavet her, men der er kommet noget i den.

Albummet er en af de cd’er, som jeg nok ikke vil høre igen for det er alt for kedeligt efter min smag. De virker til at bandet vil en masse ting, men det er som at de ikke rigtig åbner helt op. Hele pladen virker så indædt at man sidder og venter på noget. Lidt det samme som at have sex, hvor man bare ikke har fåer udløsning. Det var go sex, men man kom ikke! Der mangler noget! Sådan har jeg det med denne cd, for den kunne sikkert have været en god plade, men der er bare ingenting at komme efter. "Wolves like us" er simpelthen nød til at finde ud af om de vil være Bløde eller hårde! For bandet lyser af alt for mange ting de vil og kun halvdelen kommer ud. De trækker meget ned for dem, fra min side.

Dog er albummet mixet okay. Det er en meget beskidt lyd, men den lilletromme irriterer mig bare. Guitaren forsvinder også lidt i deres lydbillede, men bassen kan høres og det er sjældent man kan høre den. Plejer at kunne mærke den. Men her klinger den smukt. I alt får "Late Love" 5 Skulls.