Pride of Lions - Immortal

Immortal

Genrer:Hard rock, Rock

Pride Of Lions startede i 2003 og blev dannet af tidligere Survivor guitarist/keybordist Jim Peterik og vokalist Toby Hitchcock. De får lavet en fin blanding af melodisk 80’er rock, blandet med en moderne lyd. Med tre studiealbums på bagen, kommer de her med det fjerde album Immortal. Med Jim og Toby i front har bandet allerede en del erfaring med musikindustrien og de klarer sig også helt fint som Pride Of Lions uden, at minde alt for meget om Survivor. På albummet starter de ud med sangen ’’Immortal’’, som er lidt af en kickstarter, går bagefter over i albumhittet ’’Delusional’’ der så giver albummet lidt af en sød sommerklang. Albummet formår at være en del sukkersødt igennem det hele, men samtidig er der lidt af et heftigt beat fra trommerne, der simpelthen gør at man ikke kan lade være med at vippe lidt med hovedet. Selv synes jeg albummet minder lidt om en varm sommerdag der giver en helt lyst til at løbe tur eller dufte til blomster. Det bliver simpelthen helt episk og man bliver helt glad af at høre det, specielt med guitaren som giver det hele en lidt mere grov og rocket attitude, det vil man bestemt føle under sangen ’’Coin Of The Realm’’, hvor guitaren pumper det hele oppe i et lidt hårdere niveau. Til tider fyrer guitaren også et par fede guitarsoloer af. Tobys vokaler er også dejlige rene, men samtidig er der lidt power over dem. Hans stemme skærer virkelig igennem og springer ud med energi som det kan høres på sangen ’’If It Doesn’t Kill Me’’. Immortal er en cd man fint kan høre derhjemme i stuen, men nogen gange bliver det simpelthen for sukkersødt. Når jeg hører nogle af sangene igennem bliver jeg ved med at tænke, at de egentligt burde høre hjemme på et soundtrack til en Disney film. I forhold til deres tidligere albums er der heller ikke så meget avantgarde over Immortal, der kunne godt være lidt mere variation. Men ellers har den da et par hits som man sagtens kan rocke med på.

1. Immortal
  2. Delusional
  3. Tie Down The Wind