Paganizer - World Lobotomy

World Lobotomy

Genre:Death metal

Middelmådig dødsmetal med mangel på kreativitet og originalitet

Paganizer er et dødsmetal band fra Sverige, som har udgivet deres niende studiealbum ved navn world lobotomy. Paganizers lyd er meget traditionel indenfor den typiske dødmetalscene, og selvom de måske ikke er et band, der har en decideret nyudviklende lyd indenfor den store scene i genren, så går de i stedet for efter en lyd med de traditionelle elementer sammen fra de 90'ernes periode. Deres forsanger Rogga Johansson er en travl mand, som har en del erfaring indenfor musikkens verden med godt og vel 19 semi-aktive bandprojekter, og man kan også hurtigt mærke, at det er den rigtige dødsmetal fra 90'ernes scene, man kan forvente fra Paganizer, der selv har været aktive i dødsmetalscenen siden 1998.

world lobotomy starter fint ud fra de første numre "world lobotomy" og "the sky is on fire", som byder på fangende og energiske riffs til at fange lytteren, hvor der gives en god ond growl, der klarer sit job fint uden at blive monoton, men som dog heller ikke skiller sig ud på nogen specielle punkter fra hvad man føler, at man har hørt før. Kvaliteten på albummet er også godkendt, og især guitaren høres tydeligt, mens lyden af bassen dog er ganske svag. Albummet fortsætter i samme stil fremad, og desværre falder interessen lidt gennem numrene, da der opstår mangel på nye elementer og bedre varaiation i sangene. Heldigvis er der dog ikke nogen af sangene, der er dårlige på nogen måde, men Paganizer er blot nødt til at nå bredere ud i deres elementer, hvis de vil opnå noget større med deres musik. Et af mine personlige favouritnumre på world lobotomy er slutnummeret "Hunt Eat Repeat", da nummeret hæver energien og hastigheden en anelse mere end det gennemsnitlige på albummet, og en sang med god energi og smadder er altid den bedste måde at runde et dødsmetal-album af på.

world lobotomy er et godkendt album, som vil tilfredsstille de fleste dødsmetalfans, men Paganizer er i en genre med stor konkurrence, hvor der kræves mere for at kunne komme op på de helt store karakterer. De når ikke ordentligt igennem, men de har altid muligheden for at udvikle sig i fremtiden

tracklist 1. Prelude to the Lobotomy 2. World Lobotomy 3. The Sky on Fire 4. Mass of Parasites 5. As Blood Grows Cold 6. Ödeläggaren 7. You Call It Deviance 8. As the Maggots Gather 9. Trail of Human Decay 10. The Drowners 11. The Last Chapter 12. Hunt Eat Repeat på det nedenstående link kan man høre titelnummeret på world lobotomy