Morgoth - The Best Of Morgoth 1987-1997

The Best Of Morgoth 1987-1997

Genre:Death metal
Spilletid:103:41
Antal numre:24

Morgoth er et af de dødsbands jeg er vokset op med og jeg ejer de to første EP'er samt det klassiske "Cursed" album, men af en eller anden grund har jeg faktisk ikke fulgt dem siden da, men efter at have hørt deres nye best-of forstår jeg godt hvorfor. Det de har lavet efter 1991 er nemlig ikke værd at skrive hjem om, men hvorfor udgiver et band en best-of nu, efter 8 års abstinenser? Ikke fordi de har besluttet at lave reunion, men simpelthen for at give deres mange gamle fans en lille tak, for de mange år.

På dobbelt CD'en har de så sandelig også smidt så godt som alt nævneværdigt på som de har fabrikeret i deres karriere, og hovedvægten er at finde i de første år, hvor Morgoth lavede kvalitets dødsmetal, og det er ikke uden grund at de var et af Europas største bands dengang. Sange som "Pits Of Utumno", "White Gallery" og "Isolated" er sange som enhver dødsbanger burde kende og elske. Morgoth var et af Century Medias første Bands og blev en af deres største sællerter, men med "Odium" og "Feel Sorry For The Fanatic" gik det gevaldigt ned af bakke, da Morgoth pludselig blev mere og mere Industrial, og det var ikke noget dødsfans brød sig om, at de forlod deres Florida døds sound. Det skal lige nævnes, at CD 1 indeholder numre fra deres tre plader samt deres to EP'er. På CD 2 er der sjældne og ikke udgivne numre samt "Pits Of Utumno" demoen og videoclips til seks af deres numre, så folk der ikke kender Morgoth og holder af Florida bands som Death og Morbid Angel kan roligt slå til her.