Jag Panzer - Decade Of The Nail-Spiked Bat

Decade Of The Nail-Spiked Bat

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:84:29
Antal numre:20

Jag Panzer's nye dobblet vinyl/CD release er en genindspilning af nogle af de bedste tracks fra deres to ultimative klassikere "Tyrants" og "Ample Destruction", to plader man kun har kunnet opdrive i bootleg versioner de sidste godt og vel 15 år, samt indspilninger fra nogle af deres gamle demo bånd. Derfor er det en hammer go' idé at genindspille dem igen, især for dem der ikke er gamle nok til at have stiftet bekendskab med nogle af US power metalens bedste udgivelser fra 80'erne.

Lidt trist at de ikke kunne få lov til at udgive de oprindelige indspilninger, lidt af charmen ved de gamle indspilninger er jo lyden, og her på "The Decade..." er der jo tale om en moderne sound. Det kan være både godt og skidt, men lad det nu ligge. Musikken er jo det vigtigste og alle sange har jo omkring 20 år på bagen, men de lyder bestemt ikke gammeldags på nogen måde. "Jag Panzer" har altid spillet en blanding af Judas Priest og Maiden, bare lidt hårdere, og den stil er jo heldigvis kommet tilbage for at blive. Især Harry "The Tyrant" Conklin's vokal er jo helt fremragende, han er stadig en af de bedste sangere hvad USA kan fremvise, og han gør det også kanon her på genindspilningen. Chris Broderik og Mark Briody kører også fremragende deres spade som de plejer.

Alt i alt et must for Panzer fans, personligt foretrækker jeg dog nogle af deres nye indspilninger fra sidst i 90'erne, da de er en hel del mere melodiøse, og især deres violin spil på dem er total fedt. Så hvis man er til det mere Heavy stuff, kan man roligt starte her, men er man som mig mere til det melodiske, kan man blindt gå hen at købe "The Fourth Judgement" fra 1997 og "The Age Of Mastery" fra 1998.