Hollow Haze - Poison In Black

Poison In Black

Det var guitaristen Nick Savio der i 2003 kom frem med idéen om, at skabe en ny og original lyd til metalmusikkens miljø. Efter noget tid i studiet blev Hollow Haze grundlagt som band og i 2006 udgav de det selv titlede album Hollow Haze. De har siden da haft stor succes i musik miljøet og kommer her med deres fjerde studie album Poison In Black.

Poison In Black er et stærkt album med en god kraft på, som samtidig har en hvis melodisk komposition og en opsamling af forskellige 80’er klicherer. Hver sang står virkelig fast og kan stå stærkt for sig selv, dog mens den udadvendt samarbejder med de andre sange og på den måde får skabt en rød tråd gennem albummet som gør ingen af sangene bliv udstødt som den bedste eller værste. ’’Hit In Time’’ er et godt eksempel på hvordan albummet kan have symfonisk blanding af rå power blandet med det melodiske, som giver det et form for storslået energiudfald. Ramons vokaler har virkelig en skinger skrigen som virkelig slår sig ud over de andre instrumenter. Dog blander han sinde høje toner med nogen blødere, så det får en ekstra berøring af skønhed igennem hele albummet.

Det er fuldt ud et gennemført album som iværksætter en god sammensætning af det hårde og det melodiske.Poison In Black har en stærk progressiv stil der gør det nemt at lytte til, fordi albummet på en hvis facon er meget enkelt, på den måde at der ikke er for mange komplicerede, hurtige eller bare underlige rytmer. Dog har det en hvis Banalitet over sig som gør det til lidt af en gengænger af så meget andet musik.

Trackliste 1. Rise Above 2. Tears Of Pain 3. Never Turn Back 4. Haunting The Sinner 5. Lords Of World 6. Hit In Time 7. Chained 8. Pray For You 9. Remorse 10. Voodoo Rites 11. Snowblind 12. Headless Cross