Golden Resurrection - Man with a Mission

Man with a Mission

/ Sound Pollution · Udkom

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Golden Resurrection er et svensk power metal band med forbindelser til ReinXeed. Musikalsk set har vi med ærke Euro-power metal at gøre, hvilket selvfølgeligt betyder masser af uptempo melodisk catchiness if form af blandt andet store, episke og fængende omkvæd. Der er dog også enkelte ganske tunge, og vokalen er også lidt mere rå, end man måske er vant til i denne type musik.

Det lyder måske meget lovende, men albummet her var en fæl skuffelse for mig.

Der er egentligt ikke så meget galt med musikken. Det er lalleglad Euro-poer metal, med masser af neoklassiske elementer og imponerende guitarspil, og det hele er druknet i keyboards. Og fred være med det, hvis man er til den slags, så er der masser at komme efter musikalsk. Personligt er det lidt for cheesy til min smag, men det er ikke det, der er mit hovedproblem med denne udgivelse.

Det, der gør, at jeg næsten ikke kan holde ud af at høre på "Man with a Mission" er den blatante kristne lyrik. Jeg har egentligt ikke noget i mod kristen metal, men teksterne på dette album er så latterligt banale, at de ligefrem er irriterende. Der er mildest talt tale om en udgivelse, der er på grænsen til at være kristen propaganda, og det billiger jeg ikke - man kunne i det mindste have taget en mere poetisk tilgang og lavet nogle dybere og mere interessante tekster.

Problemet for mig er kombinationen af cheesy musik og cheesy lyrik, da dette resulterer i en udgivelser, der er über cheesy. Er man interesseret i velspillet og opløftende, fængende Euro-power metal, synes jeg, man skal tage et lyt til Sonata Arcticas tidligere udgivelser eller ReinXeeds seneste udspil; de har meget mere at byde på.