Falconer - Grime Vs. Grandeur

Grime Vs. Grandeur

Genrer:Power metal, Folk metal
Spilletid:52:40

Nyt fra Falconer igen, og denne gang fuldstændig uden en Mathias Blad, men ok nu har jeg vænnet mig til, at han ikke er med mere, men hold kæft hvor er det da trist, snøft. "The Sceptre Of Deception" var sgu ikke lige toppen af lagkagen, og set i bagklogskabens ulidelige klare lys så var de 70% jeg gav sidst mindst 10-20% for meget, og endda var mainman Stefan Weinerhall også enormt utilfreds med den. Men ikke desto mindre er det nye udspil meget bedre, selv om der er meget lang vej til de to første plader, og det skyldes mest af alt, at Kristoffer stadig synger. Han gør det da bedre, men hver gang der kommer et rigtigt melodisk stykke så sker det at hans stemme kammer over. Men til gengæld i de mere aggressive dele gør han det godt. Falconers stil er stadig en unik blanding af folk, viking og traditionelt heavy metal, dog er folk delen blevet mindre til fordel for mere almindeligt heavy metal. Det skyldes måske at Kristoffer har taget sin del af sangskrivningen, samt på tekst siden er de geniale middelalder/vikinge forsvundet til fordel for nutidige tekster, men der er heldigvis ingen der kan fornægte Stefans spillestil. Så det er uden tvivl stadigvæk Falconer vi hører. Ydermere er der kommet et par udskiftninger på trommer og lead guitar fronten, ikke at det betyder noget som helst. Nu skal jeg ikke klage mere, for der er mange øresmaskere på pladen, som ikke var at finde på den forrige plade, så alt i alt går det fremad igen for Falconer, og efter sigende er det slut med Falconer hvis dette nye album skulle sælge lige så ringe som "The Sceptre Of Deception". Det håber jeg sgu ikke, fordi de er sgu mine helte, og jeg vil da lige påpege at efter jeg har snakket med Stefan, så er det ikke udelukket at vi kommer til at høre Mathias i Falconer sammenhænge igen, og det er absolut mit håb. For fanden, det er jo ham folk vil have, og så er en ting sikkert, hele verden bliver Falconized. Jeg kan stadigvæk anbefale "Grime Vs. Grandeur" til alle metal fans, da albummet ligger langt over gennemsnittet.